Wszystko, co musisz wiedzieć o średnim przychodach na płacącego użytkownika (ARPPU)

Opublikowany: 2018-08-07

Ten artykuł obejmuje wszystko, co dotyczy ARPPU – definicja, formuła, błędy, których należy unikać przy obliczaniu ARPPU, narzędzie ARPPU i sposoby na zwiększenie ARPPU.

Więc zanurzmy się w to głęboko.

Średni dochód na płacącego użytkownika ukryj
1. Jaki jest średni dochód na płacącego użytkownika / Co to jest ARPPU?
2. Obliczenia ARPPU
3. 3 najczęstsze błędy popełniane przez ludzi podczas obliczania ARPPU
3.1. ARPPU i ARPU są takie same
3.2. ARRPU = Całkowite przychody / Całkowita liczba użytkowników
3.3. Średnia czek i ARPPU są takie same
4. Uzyskaj prawidłowe ARPPU dla swojej firmy
5. ARPPU 550 $… żartujesz sobie?
6. Dwa czynniki, które znacząco wpływają na ARPU
6.1. Niski przedział cenowy
6.2. Klienci migrujący do planów o niższej lub wyższej wartości
7. Dlaczego ARPPU jest tak ważne
7.1. Wskazuje kondycję finansową Twojej firmy
7.2. Wskazuje, czy wydobywasz wystarczającą wartość ze swoich person
7.3. Potwierdzenie, że zespoły ds. marketingu i sprzedaży prowadzą właściwe transakcje
8. 5 praktycznych sposobów optymalizacji i rozwoju ARPPU
8.1. Podnieś cenę — ale mądrze i z uzasadnieniem
8.2. Oferta up-selling / cross-sell
8.3. Rozmieść inne cenne produkty
8.4. Skoncentruj się na kremowym tłumie
8.5. Zignoruj ​​potencjalnych klientów o niskim wzroście
9. Komentarze… informacje zwrotne?

Jaki jest średni dochód na płacącego użytkownika / Co to jest ARPPU?

Średni dochód na płacącego użytkownika (ARPPU) to średnia kwota, jaką zarabiasz od płacącego klienta.

Formuła ARPPU

Przykład
Jeśli Twój miesięczny przychód cykliczny wynosi 10 000 USD od 100 płacących klientów, Twoje ARPPU wyniesie 100 USD .

Niektórzy mogą nawet zadzwonić ARPPU jako średni przychód na konto (ARPA).

Obliczenia ARPPU

Ponieważ ARPPU jest obliczane na podstawie miesięcznych przychodów cyklicznych i aktywnych płacących klientów, potrzebujesz:

  • MRR netto
  • Całkowita liczba aktywnych płacących klientów

Jak dotrzeć do MRR netto?

  • Uwzględnij przychody z aktualizacji
  • Uwzględnij istniejące przychody płacących użytkowników
  • Uwzględnij przychody uzyskane z nowych subskrypcji (pełna cena + niezerowa zniżka)
  • Normalizuj przychody co miesiąc w przypadku subskrypcji rocznych lub kwartalnych
  • Odejmij dochody utracone w wyniku obniżenia wersji i anulowania

Chcesz uwolnić się od kłopotów z obliczaniem MRR? - Oto jak.

Pozyskiwanie łącznie płacących klientów
Uwzględnij tylko tych klientów, którzy Ci zapłacili i mają aktywne konta.

Dodanie poniższego typu użytkowników spowoduje obniżenie średniego miesięcznego przychodu i zniekształcony obraz wyników firmy. Wyklucz tych następujących użytkowników :

  • Bezpłatne wersje próbne
  • Płatne wersje próbne
  • Anulowane subskrypcje
  • Nieaktywne subskrypcje

W oparciu o powyższe warunki, obliczmy Twoje ARPPU .

Od 1 lipca do 31 lipca 2018 r.; oto co się dzieje :

  • 35 obecnych klientów odnawia swoje 100 USD miesięcznie
  • 3 klientów zapłaciło 1200 USD za plany roczne
  • 2 klientów płaci 180 USD co kwartał
  • 5 klientów uaktualnia plan z 100 do 150 USD
  • 5 klientów obniżyło swój plan 100 USD do 80 USD
  • 10 nowych klientów subskrybuje plan 100 USD, korzystając z kuponów 20% ZNIŻKI
  • 5 klientów anuluje swój plan za 100 USD

W powyższym scenariuszu przychód od klientów opłacanych rocznie i kwartalnie należy znormalizować w ujęciu miesięcznym a następnie dodać je do comiesięcznych przychodów cyklicznych.

  • Roczny wkład klientów w ramach planu rocznego w wysokości 1200 USD na MRR wyniesie 300 USD. [(1200/12)*3]
  • Wkład MRR od klientów w planie kwartalnym wyniesie 120 USD. [(180/3)*2]
  • Obecni płacący klienci wpłacają 3500 USD do MRR.
  • Aktualizacje dodają 250 USD, nowi klienci dodają 800 USD do MRR
  • Obniżenie ratingu i anulowanie zmniejsza MRR o 600 USD

3 najczęstsze błędy popełniane przez ludzi podczas obliczania ARPPU

ARPPU i ARPU są takie same

Ponieważ analizujemy metrykę ARPPU, istnieje jeszcze jedna podobna miara, a mianowicie średni przychód na użytkownika (ARPU). Czasami firmy są zdezorientowane obydwoma tymi terminami i zakładają, że oba są takie same, ale tak nie jest! W obu metrykach następuje zasadnicza zmiana.

ARPPU jest obliczany jako miesięczny przychód cykliczny podzielony przez całkowitą liczbę aktywnych płatnych klientów.

Z drugiej strony, Średni przychód na użytkownika (ARPU) = miesięczny przychód cykliczny / wszyscy użytkownicy (płatni + darmowi).

Załóżmy, że masz 100 użytkowników, z czego 30 to płacący użytkownicy. Twój całkowity miesięczny przychód cykliczny wynosi 3000 USD.
Więc twój ARPU wyniesie 3000/100 = 30 USD.

Oznacza to, że jeden użytkownik przynosi 30 USD miesięcznie.

Dalej, oblicz ARPPU, które wynosi 3000/30 = 300 USD oznacza to, że jeden płacący użytkownik przynosi 300 USD miesięcznie.

Wskazuje to na znaczną różnicę między obiema wartościami. Tak więc, jeśli używasz zarówno ARPPU, jak i ARPU, podaj je wyraźnie.

ARRPU = Całkowite przychody / Całkowita liczba użytkowników

Zamiast brać pod uwagę miesięczny przychód cykliczny, ludzie mogą brać pod uwagę całkowity zarobiony dochód. Jednak w przypadku firm korzystających z subskrypcji to miesięczny cykliczny przychód pokazuje prawdziwy obraz Twojej firmy.

Tak więc w obu tych przypadkach łączna liczba użytkowników zawsze będzie większa niż użytkowników płacących.

Średnia czek i ARPPU są takie same

Innym częstym błędem popełnianym przez firmy podczas obliczania ARPPU jest to, że biorą Średnia Sprawdź jako ARPPU .

To jest źle!

Wynik może nie być niekorzystny, ale może wprowadzić firmę w błąd.

Średnia czek to średnia wartość transakcji, a liczba transakcji nie może być równa liczbie płacących użytkowników. Jeśli jeden użytkownik płaci wielokrotnie w ciągu miesiąca, jego liczba transakcji nie zostanie uwzględniona w kalkulacji ARPPU, ale zostanie uwzględniona w kalkulacji średniego czeku.

Spróbujmy to zrozumieć na przykładzie.

Załóżmy, że 50 użytkowników zapłaciło po 50 USD, a później 10 z nich ponownie zapłaciło po 10 USD. W tym przypadku ARPPU wyniesie (50 x 50 USD + 10 x 10 USD)/50 = 52 USD.

Z drugiej strony dla obliczenia średniego czeku podzielimy przychód przez liczbę transakcji, która wynosi (50 x 50 USD + 10 x 10 USD)/60 = 43 USD

Uzyskaj prawidłowe ARPPU dla swojej firmy

Jeśli Twój model biznesowy musi ustalić poprawność ARPPU i mogłeś popełnić pewne błędy, jak omówiliśmy powyżej, co byś zrobił?

Użyj Putlera, który może w ułamku czasu uzyskać odpowiednie ARPPU dla Twojej firmy. Nie tylko ARPPU, ale także inne cenne wskaźniki subskrypcji, takie jak LTV, MRR, wskaźnik rezygnacji i inne.

Subskrypcje Putlera
Subskrypcje Putlera

Ponadto otrzymujesz szczegółowe raporty i analizy dotyczące sprzedaży, produktów, klientów i odwiedzających.

Połącz swoje bramki płatnicze/systemy e-commerce z Putlerem i uzyskaj pełny obraz swojej firmy.

Domowy pulpit nawigacyjny Putlera
Domowy pulpit nawigacyjny Putlera

550 $ ARPPU… żartujesz sobie?

Numer wydaje się snem, prawda? Ale to rzeczywistość.

Osiągnął to ani żaden znany gigant technologiczny, ani żaden konglomerat inwestycyjny. To firma zajmująca się grami Machine Zone , która osiągnęła ten kamień milowy dzięki swojej grze „ Game of War ” w 2015 roku.

Ta wartość jest niesamowita, a gra osiągnęła tę wartość dzięki intrygującej taktyce. Jaką taktykę zastosowali? Zobacz tutaj fragment oryginalnego artykułu.

Oczywiście wiele gier robi takie rzeczy, a częścią sukcesu Machine Zone jest to, że inne studia nie wymyśliły, jak powielić techniki zarabiania pieniędzy.

Dwa czynniki, które znacząco wpływają na ARPU

Niski przedział cenowy

Jeśli płacisz 10, 15 i 20 USD miesięcznie, Twoje ARPPU będzie dość niskie.

Niskie ARPU oznacza, że ​​problemy z obsługą, infrastrukturą i skalowaniem uderzają w Ciebie mocniej i szybciej. Będziesz musiał stawić czoła trudnym okresom w biznesie.

Klienci migrujący do planów o niższej lub wyższej wartości

Jeśli oferujesz większość i korzystne funkcje w swoich niższych planach, klienci z przyjemnością będą trzymać się tych planów. W rezultacie nie będziesz mieć klientów na wyższych planach; w ten sposób uderzając w twoje ARPPU w dużym stopniu.

Dlaczego ARPPU jest tak ważne

ARPPU określa lojalność wszystkich użytkowników , ci, którzy są bardziej lojalni, będą Ci płacić co miesiąc. Innymi słowy, wyższy ARPPU ma potencjał, aby uzyskać więcej pieniędzy od obecnych klientów.

Dodatkowo, jeśli jesteś w stanie osiągnąć wysoki ARPPU w stosunku do dostarczanej wartości lub przychodów firmy, wiesz, że masz produkt, który zapewnia lepszy stosunek wartości.

Wskazuje kondycję finansową Twojej firmy

Jeśli Twoje ARPPU jest niskie i wynosi 50 USD, wiesz, że musisz zdobyć tonę klientów, aby rozwijać zrównoważoną firmę. Pozwala to zobaczyć, jakiego rodzaju działalnością potrzebujesz z perspektywy cen i wartości.

Wyższe ARPPU wskazuje, że się rozwijasz. Niższe ARPPU oznacza, że ​​Twój produkt nie pasuje do rynku.

Wskazuje, czy wydobywasz wystarczającą wartość ze swoich person

Możesz całkowicie obniżyć ARPU, kierując się do zbyt wielu małych, rozpraszających (i drogich) klientów o niskich dochodach. Jeśli nie jesteś w przestrzeni konsumenckiej lub przestrzeni z setkami tysięcy (jeśli nie milionami) potencjalnych klientów, nie powinieneś gonić za klientami poniżej 100 USD/m. Upewnij się, że odpowiednio określisz ilościowo persony kupującego i wybierz odpowiednie dla wzrostu.

Potwierdzenie, że zespoły ds. marketingu i sprzedaży prowadzą właściwe transakcje

Stale rosnące ARPU w czasie wskazuje, że Twoje propozycje wartości sprzedaży i marketingu oraz targetowanie z czasem stają się coraz lepsze. Zasadniczo stajesz się bardziej wydajny.

5 praktycznych sposobów optymalizacji i rozwoju ARPPU

Oto pięć sposobów optymalizacji ARPPU dla Twojej firmy SaaS:

Podnieś cenę — ale mądrze i z uzasadnieniem

Najpopularniejsza metoda na zwiększenie ARPPU. Ale nie powinno to powodować tarcia z istniejącymi klientami, w przeciwnym razie więcej użytkowników odejdzie niż aktualizacja.

Jeśli podwyższasz cenę, musisz przedstawić mocne uzasadnienie. Jeśli to możliwe, robić mikro podwyżki ; klienci nie będą narzekać.

Oferta up-selling / cross-sell

Zidentyfikuj kluczowe punkty kontaktu, w których możesz spróbować zwiększyć sprzedaż (zaproś klientów do uaktualnienia kont) lub sprzedaży krzyżowej (zaoferuj dodatkowe odpowiednie usługi, jeśli je posiadasz).

Dając ograniczony darmowy okres próbny pozwala również użytkownikom zarejestrować się w płatnym planie przed wygaśnięciem .

Gra polega na przeanalizowaniu wcześniejszych zachowań użytkowników, określeniu kluczowych punktów zwrotnych, w których użytkownicy najprawdopodobniej skorzystają na aktualizacji i przedstawieniu oferty.

Rozmieść inne cenne produkty

Po nawiązaniu udanej relacji z klientem możesz promować swoje inne produkty, produkty partnerskie, które mają sens dla Twojej bazy użytkowników.

Skoncentruj się na kremowym tłumie

Mając wystarczające doświadczenie, aby dogłębnie zrozumieć rynek i konsekwentnie dostarczać wyjątkową wartość, możesz sobie pozwolić na: skoncentruj się na 1-2% najlepszych klientów, aby spróbować sprzedać specjalną ofertę członkostwa lub usługi o wysokich cenach jak wsparcie premium, zarządzanie sukcesem klienta itp.

Zignoruj ​​potencjalnych klientów o niskim wzroście

Zawęź segmenty klientów, które mają najmniejsze szanse na przejście do wysoko płatnych poziomów. Przeznacz więcej zasobów na cross-selling i up-selling do potencjalnych klientów o wysokim wzroście, co pozytywnie wpłynie na ARPU.

Komentarze… opinie?

Staraliśmy się objąć wszystkie aspekty związane z ARPPU. Jeśli masz jakieś pytania, sugestie dotyczące tego samego, zostaw komentarz poniżej, a my do tego wrócimy.