8 najważniejszych wskaźników KPI PPC, które powinieneś śledzić
Opublikowany: 2022-05-17Ostatnia aktualizacja 17 maja 2022 r.
W PPC kluczowy wskaźnik wydajności odgrywa fundamentalną rolę. Pozwalają śledzić skuteczność płatnych reklam i ulepszać je na bieżąco.
KPI lub kluczowe wskaźniki wydajności to metryki, które można wykorzystać do pomiaru wyników czegoś. W naszym świecie używamy ich do mierzenia produkcji kampanii marketingowej, a jeśli są używane prawidłowo, powinny dać szybki obraz stanu kampanii.
Niektóre firmy posiadają partnerstwo White Label, które w ich imieniu zajmuje się zarządzaniem usługami White Label PPC. To może być dla nich idealne rozwiązanie. Jeśli jednak masz czas i zasoby, aby zarządzać własnymi kampaniami i możesz sobie pozwolić na czas potrzebny na konfigurację i optymalizację kampanii, przejęcie kontroli nad KPI PPC jest dobrym początkiem.
Oto 8 najważniejszych wskaźników KPI PPC, których należy użyć.
1. Wrażenia
Wyświetlenia są podstawowym kluczowym wskaźnikiem wydajności (KPI) i częścią dobrze wyważonego pulpitu marketingu efektywnościowego. Jednak wiele firm zarządzających PPC i agencji reklamowych zbytnio skupia się na tej zazwyczaj ogromnej liczbie.
Niezależnie od tego, czy promujemy e-booka, produkt, czy też zwiększamy świadomość marki, Vital zawsze przedstawia nasze KPI wyświetleń zgodnie ze wskaźnikiem zaangażowania (kliknięcia) i konwersjami. Bilans PPC pozwala nam ulepszać kampanie i informować o dalszych inwestycjach.
Wyświetlenie określa, jak często Twoje reklamy są widoczne na stronach wyników wyszukiwania lub na dowolnej platformie reklamowej PPC.
Chociaż dane o wyświetleniach mogą nie być najważniejszym wskaźnikiem skuteczności skutecznej kampanii, ważne jest, aby wiedzieć, w jakich witrynach są wyświetlane Twoje reklamy. Sukces kampanii PPC zależy również od liczby uzyskanych wyświetleń, które prowadzą do kliknięć i konwersji.
2. Kliknięcia
Każda konwersja zaczyna się od kliknięcia. Ten kluczowy wskaźnik skuteczności mierzy, ile osób kliknęło Twoją reklamę. Chociaż kliknięcia są wczesnym wskaźnikiem sukcesu kampanii PPC, nie można opierać sukcesu kampanii tylko na tym jednym wskaźniku. Kliknięcia są doskonałym kluczowym wskaźnikiem skuteczności podczas sprawdzania skuteczności konta w połowie miesiąca; jednak o sukcesie kampanii nie powinny decydować wyłącznie kliknięcia.
3. Współczynnik klikalności (CTR)
CTR oblicza się, dzieląc liczbę kliknięć w okresie raportowania przez łączną liczbę wyświetleń.
Jest to mierzone przez: Łączna liczba kliknięć w określonym okresie (powiedzmy miesiąc)/całkowita liczba wyświetleń. Na przykład, jeśli Twoja reklama uzyskała 1000 wyświetleń i została kliknięta 250 razy, Twój CTR wyniesie: (250/100) x100=25%.
Te podstawowe KPI oceniają skuteczność kampanii na dowolnym ze zwykłych kanałów. Im wyższy odsetek kliknięć, tym większe prawdopodobieństwo wygenerowania większych przychodów.
Wiedza o tym, czym jest CTR i jak go mierzyć, jest kluczem do określenia swoich wyników, ale pamiętaj, że nie ma idealnych menedżerów kampanii CTR, do których powinni dążyć. Wydajność PPC różni się w zależności od branży i kilku innych zmiennych kampanii.
4. Koszt kliknięcia (CPC)
CPC to model KPI oparty wyłącznie na kliknięciach dokonywanych w reklamie. Najbardziej rozpoznawalnym systemem CPC jest Google AdWords, gdzie reklamodawcy podpowiadają cenę, jaką chcą płacić za kliknięcie i mogą ustawić wiele parametrów dla swojej kampanii, od maksymalnego dziennego budżetu po kryteria, według których reklama będzie się wyświetlać. Z drugiej strony publikacje mają system Google AdSense, aby móc obsługiwać wiadomości AdWords, tym samym pobierając procent Pay Per Click (PPC).
Koszt zależy w dużej mierze od tego, jak licytują inni (konkurenci). CPC określa, ile zapłaciłeś, na podstawie następującego równania:
CPC= Łączna kampania/ Łączna liczba otrzymanych kliknięć
Reklamodawcy PPC wiedzą, ile mogą zapłacić za kampanię reklamową, ponieważ zazwyczaj mają ustalony budżet. Jednak chociaż określają budżet i stawkę podczas konfigurowania kampanii PPC, nie oznacza to, że za to zapłacą.
Kluczowe wskaźniki wydajności to metryki, które można wykorzystać do pomiaru wyników czegoś. W naszym świecie używamy ich do mierzenia wyników kampanii marketingowej i tego, czy jest ona prawidłowo wykorzystywana. Kliknij, aby tweetować5. Współczynnik konwersji (CVR)
Marketingowcy PPC są zazwyczaj zatrudniani z wielu powodów, ale w istocie zawsze jest to związane ze współczynnikiem konwersji. Aby obliczyć współczynnik konwersji, musisz najpierw zrozumieć, co termin „konwersja” oznacza w Twojej branży. Jeśli inwestujesz w zewnętrzne usługi PPC, ważne jest, aby wybrać agencję, która rozumie Twoją branżę i może dostosować swoją taktykę PPC do konkretnych potrzeb biznesowych.
Współczynnik konwersji jest jednym z najważniejszych wskaźników marketingu cyfrowego, które należy śledzić. W Google Ads możesz obliczyć współczynnik konwersji: CVR= (liczba konwersji/łączna liczba kliknięć) x 100. Jeśli więc masz 20 konwersji i 200 kliknięć, Twój CVR wynosi: (20/200) x100= 10 %.
W Google Ads możesz teraz kierować konwersje CPA na podstawie celów CPA, zamiast koncentrować się na kliknięciach lub wyświetleniach. Ponieważ systemy uczące się Google będą potrzebować trochę danych, zanim będą mogły wykonać tę dość złożoną strategię określania stawek, w ciągu ostatnich 30 dni na Twoim koncie musiało nastąpić co najmniej 15 konwersji.
6. Koszt za akcję
CPA, Cost per Action lub Cost per Acquisition, wykracza poza zwykłe kliknięcie, ponieważ wymaga również określonego działania ze strony użytkownika, gdy dotrze on do strony reklamodawcy, niezależnie od tego, czy subskrybuje listę, czy pobiera oprogramowanie, kupuje produkt itp. W tym modelu reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy to działanie nastąpi, chociaż CPA zwykle ma wyższy koszt, który może wynieść kilkadziesiąt dolarów.
CPA jest definiowany przez Google jako cena, jaką płacisz za każdego nowego pozyskanego klienta. CPA KPI opiera się na Twoim Wyniku Jakości.
Jeśli chcesz ręcznie sprawdzić: CPA = Całkowite koszty konwersji/całkowita liczba konwersji. CPA jest stosunkowo łatwe do obliczenia. Reklamodawcy mogą jednak również obliczyć docelowy CPA.
Docelowy CPA: technika określania stawek, którą reklamodawcy stosują podczas tworzenia kampanii. Pomaga ustawić stawki, które automatycznie wygenerują konwersje (jak najwięcej na podstawie budżetu CPA). Musisz to zrobić:
- Poznaj różne techniki licytacji
- Skonfiguruj śledzenie konwersji
- Mieć okrągłe (minimum) 30 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni.
7. Wynik Jakości
Wskaźnik Wyniku Jakości określa jakość i trafność treści reklamy. Twój Wynik Jakości będzie zależał od kilku czynników, takich jak przeszła skuteczność, historia CTR, jakość strony docelowej, trafność słów kluczowych i trafność treści reklam.
Chociaż kliknięcia i CTR można łatwo zmierzyć, wynik jakości jest nieco trudniejszy do prawidłowego. Nie możesz tego zmierzyć samodzielnie, ponieważ jest to wskaźnik zdefiniowany przez Google. Gigant wyszukiwania dostarcza jednak informacji na temat czynników, które na niego wpływają, a mianowicie: jakości strony docelowej, formatu reklamy, trafności reklamy i oczekiwanego CTR.
Algorytm odpowiedzialny za Wyniki Jakości jest czymś w rodzaju czarnej skrzynki, ale generalnie zależy od trzech czynników:
- Trafność reklamy
- Jakość strony docelowej
- Możliwy współczynnik klikalności (CTR)
Każdy czynnik może zostać przeanalizowany i poprawiony przez Twojego partnera PPC, zwłaszcza jeśli jest on bezpośrednio zaangażowany w projektowanie strony docelowej. Narzędzia, takie jak dynamiczne zastępowanie tekstu i taktyki, takie jak specyfika geograficzna, mogą również pomóc w podniesieniu Wyników Jakości.
8. Dożywotnia wartość
Wartość w całym okresie życia to całkowity zysk lub wydatki oczekiwane w całej relacji z klientem. Jeśli chodzi o PPC, jest to wykorzystywane do oceny i porównania CLV klienta przejętego PPC z innymi kanałami. Może to pomóc w zrozumieniu jakości klientów pochodzących z kampanii PPC.
Na przykład możesz porównać czas, przez jaki klienci pozostają w subskrypcji usługi świadczonej przez firmę, przed i po kampanii PPC. W przypadku innych firm przydatne jest również mierzenie marży zysku na klienta.
WARTOŚĆ ŻYCIA (LTV) to prognoza zysku netto związanego z pojedynczym klientem na czas trwania Twojej relacji. Innymi słowy, ile jeden kupujący wydaje z tobą, zanim wyjedzie i nigdy nie wróci?
Napisane przez: Kennie G.