RCPM dla wydawców: czy wkrótce przebije CPM?
Opublikowany: 2022-06-01Ten post został ostatnio zaktualizowany 18 stycznia 2023 r
To dżungla dla wydawców z tak wieloma akronimami, o których warto pamiętać, jak CPM, rCPM, eCPM, prawdziwy CPM i RPM. Ponieważ każdego dnia pojawiają się nowe schematy monetyzacji, śledzenie, które z nich są warte Twojego czasu (i pieniędzy), może być trudne. Jaki jest więc najlepszy sposób mierzenia schematu monetyzacji? Koszt przychodu na milę lub rCPM. Jest to mało znany wskaźnik, ale może być niezwykle przydatny dla wielu wydawców, którzy chcą jak najlepiej wykorzystać swoje kampanie reklamowe.
W tym poście wyjaśnimy, czym jest rCPM, i pokażemy, dlaczego jest to ważny wskaźnik dla wydawców. Bądźcie czujni!
Co to jest CPM?
CPM oznacza koszt za 1000 wyświetleń lub koszt za milę. Możesz obliczyć przychód uzyskany w ramach umowy CPM, mnożąc stawkę CPM podzieloną przez liczbę. wrażeń. Oznacza to, że około 5 milionów wyświetleń przy CPM daje 5000 łącznych przychodów.
Zanim licytacja nagłówka stała się popularna, wydawcy i reklamodawcy często używali CPM jako głównego wskaźnika do decydowania, którzy partnerzy w zakresie popytu powinni mieć pierwszeństwo w systemie kaskadowym. Ponieważ głównym celem było skalowanie przychodów z reklam, partnerzy AdOps, którzy co tydzień zapewniali wysoki CPM za wyświetlenia, byliby uważani za idealnych partnerów do skalowania wyświetleń reklam,
Co oznacza rCPM?
Pełna postać rCPM to przychód CPM lub rzeczywisty koszt na milę i staje się teraz równie cennym wskaźnikiem dla wydawców i reklamodawców, jak CPM. Dzięki formule rCPM możesz oszacować, ile przychodów z reklam generuje wydawca na 1000 żądań reklamy. Pewnie zastanawiasz się, czy CPM jest już istotne, dlaczego teraz potrzebujemy rCPM?
Na podstawie liczby wyświetleń uzyskiwanych przez Twoje jednostki reklamowe, a nie tych, za które zgodził się zapłacić Twój zautomatyzowany partner kupujący media, rCPM pokazuje wydawcom rzeczywistą wartość, jakiej oczekują od partnera ds. operacji reklamowych. CPM zwykle nie wyświetlają tego rodzaju danych. Obliczanie rCPM jest niezwykle ważne, gdy stosujesz określanie stawek w nagłówku, ponieważ wiele decyzji jest podejmowanych na podstawie CPM oferowanego przez sieć reklamową.
Co to jest RPM strony? [Często mieszane z rCPM]
RPM strony, czyli wskaźnik raportowania OG w Google AdSense oznacza przychód na tysiąc wyświetleń. Dzieląc całkowity przychód przez wyświetlenia strony, a następnie mnożąc tę liczbę przez 1000, możesz obliczyć rosnący RPM. Wskaźnik RPM pokazuje przychody według strony witryny, gdzie CPM to wskaźnik na jednostkę reklamową, więc RPM jest z reguły wyższy niż CPM, ponieważ obejmuje wszystkie jednostki reklamowe na stronę.
formuła rCPM
rCPM = przychody brutto/(wyświetlenia/1000)
Załóżmy, że Twoja witryna uzyskuje pół miliona wyświetleń dziennie, a Twój konkretny partner monetarny ma pół miliona okazji do zakupu przestrzeni reklamowej.
W przypadku niskiego współczynnika wypełnienia z wieloma niewypełnionymi wyświetleniami, co oznacza utracone przychody z reklam, które należy wziąć pod uwagę przy określaniu partnerów w zakresie popytu, którym należy nadać priorytet. Wydawca może przeglądać statystyki wskaźników rCPM za pomocą narzędzi do monitorowania danych swojego serwera reklam. Wydawcy korzystający z własnego serwera reklam mogą sprawdzać swoje wskaźniki eCPM.
Przykład obliczenia rCPM:
2000 USD/(500 000/1000) = 4 USD
W tym przypadku wynikiem nie jest planowany CPM od partnera reklamowego, który otrzymuje tylko 4 USD za wszystkie dostępne wyświetlenia reklam. Wydawcy muszą obliczać rCPM swoich partnerów reklamowych, aby analizować, gdzie tracą przychody z reklam i jak mogą to powstrzymać. Oblicz współczynnik wypełnienia, dzieląc całkowitą liczbę wyświetleń reklamy przez liczbę. żądań i pomnożyć przez 100%.
Niektórzy partnerzy reklamowi mogą nie mieć niskiego współczynnika wypełnienia, mimo że wykazują wyższe CPM. Korzystając z tych danych, niektórzy partnerzy reklamowi mogą stosować ograniczenia liczby wyświetleń do momentu wzrostu współczynników wypełnienia, a wskaźnik rCPM może służyć do ustalania cen minimalnych w sieci, dzięki czemu więcej reklam zostanie wypełnionych, co przełoży się na większe przychody z reklam.
Wyświetlenie reklamy w formule eCPM
Efektywny koszt 1000 wyświetleń, czyli eCPM, uwzględnia rzeczywistą liczbę zakupionych wyświetleń. Wydawcy są zobowiązani do zgłaszania wskaźników eCPM dla każdego źródła reklam. Dane eCPM pokazują wartość ich zasobów reklamowych na podstawie liczby wyświetleń zakupionych przez ich partnerów reklamowych.
Aby obliczyć eCPM, łączne zarobki są dzielone przez liczbę wyświetleń w tysiącach. Dlatego eCPM to zsumowana średnia różnych CPM. Wydawca może porównać wyniki dla każdej ze swoich jednostek reklamowych za pomocą tej miary. Wysoki eCPM to dobry wskaźnik wskazujący na rosnące RPM.
rCPM i określanie stawek w nagłówku
W przypadku określania stawek w nagłówkach rCPM są cennym wskaźnikiem do mierzenia i kontrolowania różnych partnerów reklamowych. Chociaż partnerzy zajmujący się popytem mogą teraz jednocześnie licytować wyświetlenia reklam, zwycięskie wyświetlenia reklam wciąż mogą pozostać niewypełnione. Dzieje się tak, gdy użytkownicy odbijają się od strony jeszcze przed załadowaniem reklamy, mimo że partner reklamowy wygrywa aukcję. Wysokie współczynniki odrzuceń powodują niewypełnione wyświetlenia. Dzięki rCPM możesz uwzględnić takie rozbieżności i mieć niższy poziom utraty przychodów od tego partnera niż przy tradycyjnym CPM, który mógłby ukryć tę rozbieżność.
Czynniki wpływające na rCPM
Łączna liczba żądań reklamy
Kluczowym czynnikiem wpływającym na wskaźniki AdOps są żądania reklam, bez których nie byłoby możliwości wypełnienia jednostki reklamowej. Bądź świadomy i nie zakładaj żądań reklamy, aby utrzymać jej wartość w czasie. rCPM może mieć kluczowe znaczenie dla pomiaru skuteczności, ponieważ będzie się zmieniać w zależności od łącznych czynników żądań reklamy.
Wyświetlenia strony
Wydawcy czasami używają odsłon jako najważniejszego wskaźnika przy skalowaniu RPM, ale poleganie wyłącznie na odsłonach niewiele pomoże. Na przykład: blog może uzyskiwać miliony odsłon, ale niewiele żądań reklamy. Odsłony będą się również różnić w zależności od tego, czy użytkownik odwiedza witrynę na komputerze, czy na urządzeniu mobilnym. Wyświetlenie strony w trybie mobilnym może generować 2 żądania reklamy, podczas gdy w trybie komputerowym ta sama odsłona strony generuje dwukrotnie lub trzykrotnie więcej żądań reklamy.
Użytkownicy
Jeśli chodzi o łączną liczbę sprzedanych żądań reklamy wydawcy, Twoi odbiorcy są prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem wpływającym. Bez bazy użytkowników wyświetlanie reklam nie ma sensu. Twoja kategoria odbiorców idzie w parze z całkowitą wartością reklamy. Chociaż niektóre mogą szybko odbijać, inne mogą generować więcej wyświetleń strony, co skutkuje większą liczbą wyświetleń. Stawki reklamodawców mogą również ulec zmianie, jeśli użytkownik zezwolił na pliki cookie stron trzecich lub wdrożył technologię blokowania reklam.
Przykłady rCPM w ekosystemie reklamy cyfrowej
Jesteś wydawcą w ekosystemie reklamy cyfrowej, który uzgodnił konkretny CPM. Jeśli Twoja witryna uzyskuje 200 000 wyświetleń reklamy dziennie przy współczynniku wypełnienia 80% z sieci reklamowej, co daje w zarysie 40 000 płatnych wyświetleń każde, to 800 USD to przychód brutto generowany co 24 godziny. Ponieważ jednak pozostawiają tylko jedną czwartą niewypełnionych zasobów reklamowych i tonę utraconych wyświetleń, wydawca traci dużo pieniędzy, których można było uniknąć.
Jeśli weźmiesz pod uwagę rCPM, spojrzysz na łączne wyświetlenia reklam, które są dostępne dla partnera reklamowego pomimo niewypełnionych wyświetleń reklam. Pamiętaj, że nie bierzesz pod uwagę tylko wyświetleń, które wypełnia partner reklamowy.
Zakończyć
Na pulpicie nawigacyjnym MonetizeMore PubGuru wydawcy mogą zobaczyć, skąd pochodzą ich przychody z reklam w czasie rzeczywistym, dzięki czemu mogą optymalizować i maksymalizować wydajność przy każdym wyświetleniu. Ponieważ tysiące stron internetowych korzystają z tej platformy od lat, nie ma lepszego sposobu na osiągnięcie sukcesu niż współpraca z nami już dziś! Przychody większości wydawców rosną w ciągu kilku miesięcy bez presji blokowania umów.
Zarejestruj konto startowe już dziś, abyśmy mogli zwiększyć Twoje przychody z reklam
Często Zadawane Pytania
Co to jest rCPM?
rCPM oznacza koszt przychodu na milę lub rzeczywisty koszt na milę. Informuje o kwocie przychodów z reklam, które wydawca generuje na tysiąc żądań reklamy.
Jaka jest różnica między CPM a eCPM?
CPM oznacza „Cost Per Mile” lub koszt za 1000 wyświetleń. Reklamodawcy ustalają żądaną cenę za 1000 wyświetlonych reklam. eCPM lub „Efektywny koszt tysiąca wyświetleń” jest używany przez wydawców do określania przychodów generowanych z tysiąca wyświetleń kampanii reklamowej oraz do mierzenia skuteczności zasobów reklamowych wydawcy sprzedawanych w różnych kanałach.