Wskazówki, jak obniżyć koszty pozyskania klientów i zwiększyć konwersję SaaS

Opublikowany: 2022-10-04

Jedną z rzeczy, która odróżnia SaaS od innych branż, jest nacisk na pozyskiwanie klientów. Pozyskiwanie dobrych klientów i zatrzymywanie ich przez znaczną ilość czasu jest ważne dla firm SaaS, ponieważ produkty SaaS są zazwyczaj oparte na subskrypcji. Takie firmy zarabiają dzięki cyklicznym subskrypcjom, a nie tylko na jednorazowym zakupie.

Jednak nie jest łatwo pozyskać klientów SaaS, ponieważ zawsze podejmują oni świadome decyzje i przechodzą przez wiele etapów podróży kupującego i potoku sprzedaży. Jak wynika z badań witryny The Marketing Blender, 80% decydentów woli pozyskiwać informacje o firmie z serii artykułów niż z reklamy.

Aby odnieść sukces, firmy SaaS muszą znaleźć sposób na zmniejszenie kosztów nabycia przy jednoczesnym zwiększeniu współczynników konwersji. W tym poście przedstawimy kilka sposobów na zmniejszenie kosztu pozyskania klienta SaaS.

Spis treści

Jaki jest koszt pozyskania klienta?

Formuła kosztu pozyskania klienta

Koszt pozyskania klienta (CAC) to kwota, jaką firma wydaje na pozyskanie nowego płacącego klienta.

Formuła kosztu pozyskania klienta

Koszt pozyskania klienta = łączne wydatki na sprzedaż i marketing / liczba nowych klientów.

Można go również obliczyć dla konkretnego kanału marketingowego. Na przykład, jeśli wydasz 50000 na reklamy Google, które przyciągną 20 płacących klientów, wtedy

CAC za pośrednictwem płatnych reklam w wyszukiwarkach = ₹ 50 000/20 = 5000 CAC

Koszty pozyskania klientów obejmują wydatki na reklamę, wynagrodzenie agencji zewnętrznych/wewnętrznych specjalistów, opłaty za narzędzia do automatyzacji marketingu itp., które bezpośrednio pomagają w generowaniu leadów i wdrażaniu klientów.

Sugerowana lektura: Najlepsze strategie marketingowe B2B SaaS w zakresie pozyskiwania klientów

Znaczenie zmniejszenia kosztów pozyskania klienta SaaS dla biznesu SaaS

Koncepcja CAC jest ważna, ponieważ pozwala startupom śledzić i mierzyć, ile wydają na pozyskiwanie nowych klientów i porównywać to z ich wartością życiową (LTV).

Koszty pozyskania klientów firmy mogą mieć duży wpływ na jej ogólną rentowność. Jeśli firma wydaje więcej na pozyskiwanie klientów, niż zarabia na sprzedaży im, to ostatecznie zbankrutuje.

Obniżenie CAC pomaga zwiększyć ROI i zapewnić długoterminowy wzrost. Zwiększa również zaufanie akcjonariuszy i inwestorów firmy.

Jeśli firma SaaS obniży koszty pozyskania klientów, jednocześnie zwiększając wskaźnik utrzymania klientów, będzie miała więcej pieniędzy na ponowne zainwestowanie w inne inicjatywy rozwojowe i rozwój produktu, zamiast wdawać się w wyścig szczurów.

Sposoby obniżenia kosztów pozyskania klienta

Zmniejsz koszty pozyskania klienta

Obniżenie CAC dla SaaS to trudne zadanie, które wymaga ciągłego śledzenia, analizowania, improwizacji i testowania. Firma SaaS może obniżyć koszty nabycia na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest obniżenie kosztów generowania leadów i wygenerowanie większej liczby leadów lub zwiększenie konwersji przy większej liczbie sprzedaży.

Wskazówki dotyczące obniżania kosztów generowania leadów

Obniżenie kosztów potencjalnych klientów wymaga spersonalizowanego podejścia opartego na danych i często jest krótkoterminowe. Oto kilka wskazówek, które pomogą pozyskać więcej potencjalnych klientów przy niższych kosztach reklamy:

  • Korzystaj z wielu kanałów marketingowych

Jeśli chodzi o wyświetlanie reklam produktu SaaS, rynek docelowy może szybko zostać nasycony na jednym kanale marketingowym.

Na przykład, jeśli reklamujesz narzędzie do analizy predykcyjnej dla konsultantów biznesowych na LinkedIn, możesz wygenerować tylko określoną liczbę potencjalnych klientów dziennie, ponieważ jest to niszowy produkt SaaS. Zwiększenie budżetu reklamy albo przyniesie nietrafnych potencjalnych klientów, albo zwiększy stawkę za kliknięcie.

Dlatego ważne jest, aby prowadzić kampanie w wielu kanałach, aby zoptymalizować koszt na potencjalnego klienta (CPL)

  • Wykorzystanie retargetingu
Wykorzystanie retargetingu

Retargeting to jedna z najskuteczniejszych metod obniżania kosztów pozyskiwania klientów i przywracania utraconych potencjalnych klientów do lejka leadów. Retargetowanie odwiedzających za pośrednictwem innych kanałów o lepszym boisku lub USP pomogłoby w prowadzeniu opłacalnych kampanii.

Sugerowana lektura: W jaki sposób firmy SaaS mogą stymulować wzrost dzięki marketingowi szeptanemu

  • Postępuj zgodnie z podejściem opartym na danych

Spersonalizowane i oparte na danych podejście jest kluczem do sukcesu, jeśli chodzi o obniżenie kosztów pozyskiwania klientów. Wykorzystując dane do segmentacji i kierowania do odbiorców, możesz tworzyć wysoce spersonalizowane reklamy, które będą rezonować z odbiorcami docelowymi i skutkować niższymi kosztami pozyskania klientów SaaS

  • Automatyzacja kampanii

Automatyzując kampanie marketingowe, możesz skrócić czas i siłę roboczą poświęcaną na ręczne śledzenie, retargetowanie lub optymalizację kampanii reklamowych.

  • Programy polecające i partnerskie

Wreszcie, jednym z najskuteczniejszych sposobów na obniżenie kosztów pozyskiwania klientów jest wdrożenie programu polecającego lub partnerskiego. Zachęcając klientów lub partnerów do polecania nowych potencjalnych klientów, możesz zwiększyć swój wskaźnik pozyskiwania bez zużywania dużej ilości gotówki.

  • Zmniejsz tarcie swobodnej próby

Celem bezpłatnej wersji próbnej jest umożliwienie użytkownikom poznania wartości Twojego produktu przed dokonaniem zakupu. Jeśli jednak utrudnisz użytkownikom zarejestrowanie się w bezpłatnej wersji próbnej, dodając weryfikację e-mailową, pytając o dane karty debetowej/kredytowej itp., mogą oni nigdy nie skorzystać z Twojego produktu i przegapisz konwersję. Aby zmniejszyć problemy z bezpłatnym okresem próbnym, upewnij się, że masz jasne i zwięzłe wezwanie do działania (CTA), które pozwala użytkownikom zarejestrować się w bezpłatnej wersji próbnej za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

  • Zoptymalizuj ścieżkę generowania leadów

Współczynnik konwersji można zwiększyć poprzez optymalizację formularzy przechwytywania leadów, e-maili follow up i call to action (przyciski, wyskakujące okienka itp.) na stronie. Testy A/B mogą pomóc w określeniu, które formularze, kolejne e-maile i CTA najlepiej sprawdzają się w Twojej firmie.

Chociaż obniżenie generowania leadów jest w pewnym stopniu możliwe dla firm SaaS, ostatecznie można je zoptymalizować tylko do takiego stopnia, po którym ulegnie stagnacji. Dlatego ważne jest, aby skupić się na drugiej połowie redukcji kosztów, czyli optymalizacji współczynnika konwersji.

  • Zwiększanie współczynników konwersji

Wyższy współczynnik konwersji oznacza, że ​​możesz przekonwertować więcej leadów na płacących klientów. Oto kilka wskazówek, jak zwiększyć współczynnik konwersji.

  • Zmniejsz zależność od marketingu wychodzącego

Podejście marketingu wychodzącego pozwala dotrzeć do klientów, a podejście marketingu przychodzącego pozwala klientom dotrzeć do Ciebie. Jednym z przykładów marketingu wychodzącego są leady generowane przez kampanie reklamowe, które mają niższe współczynniki konwersji niż lead organiczny.

Bardziej efektywnymi strategiami marketingowymi będzie organiczna promocja w mediach społecznościowych i skupienie się na SEO i content marketingu. Możesz również udostępnić bezpłatne narzędzia, e-booki, dane i inne zasoby, aby zwiększyć zaangażowanie.

  • Popraw wrażenia użytkownika

Doświadczenie użytkownika z witryną SaaS lub produktem może zawrzeć lub zerwać umowę. Twoim wyzwaniem jest zaprojektowanie intuicyjnego interfejsu użytkownika (UX), który angażuje i prowadzi klientów przez ścieżkę konwersji do zostania klientami.

  • Lepsze zaangażowanie potencjalnych klientów

Ważne jest, aby utrzymywać interakcję z potencjalnymi klientami, aby przekształcić ich w płacących klientów. Im bardziej Twoi potencjalni klienci angażują się w Twoją markę, tym większe są szanse, że coś od Ciebie kupią. Firmy SaaS mogą angażować klientów poprzez ankiety, opinie, chatboty, e-maile, SMS-y i nie tylko.

  • Odpowiedz na negatywne opinie i recenzje

Negatywne recenzje dotyczące marek SaaS w mediach społecznościowych lub innych platformach mają ogromny wpływ na współczynniki konwersji, ponieważ kupujący zawsze dobrze sprawdzają dane przed zakupem produktu. Niezbędne jest reagowanie na negatywne opinie i recenzje oraz ciągłe improwizowanie produktu lub obsługi klienta. Pomaga to w dłuższej perspektywie obniżyć koszty pozyskiwania klientów SaaS.

Sugerowana lektura: SaaS CRM: wszystko, co musisz wiedzieć

  • Zoptymalizuj lejek sprzedaży
nowy marketingowy lejek sprzedażowy

Firma SaaS powinna być w stanie jak najszybciej i jak najefektywniej przenieść potencjalnych klientów przez lejek sprzedażowy. Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest wykorzystanie narzędzi automatyzacji marketingu do oceniania i oceniania potencjalnych klientów. Ocena i ocenianie leadów pomaga zespołom sprzedaży skoncentrować swoje wysiłki na najbardziej wykwalifikowanych potencjalnych klientach, przyspieszyć cykl sprzedaży i poprawić stawki zamknięcia.

Innym sposobem optymalizacji lejka sprzedażowego jest tworzenie ukierunkowanych treści na każdym etapie lejka. Na przykład wpis na blogu o 10 najważniejszych zaletach produktu byłby odpowiedni na etapie świadomości, podczas gdy studium przypadku byłoby bardziej odpowiednie na etapie podejmowania decyzji.

W jaki sposób Techjockey może pomóc obniżyć koszty pozyskania klienta?

Techjockey to wiodąca platforma oprogramowania i rozwiązań biznesowych, która pomaga właścicielom firm i decydentom wybrać odpowiednie oprogramowanie dla ich organizacji. Witryna Techjockey ma obecnie ponad 4 Lakh odwiedzających miesięcznie, z których większość to przedsiębiorcy, menedżerowie wyższego szczebla i właściciele firm. Witryna zawiera ponad 6000+ oprogramowania wymienionego w ponad 400 kategoriach.

Techjockey pomaga sprawić, by Twój produkt SaaS był widoczny dla dużej liczby potencjalnych nabywców, poprawiając wizerunek Twojej marki i skutkując większą liczbą potencjalnych klientów i konwersji.

Oto jak Techjockey pomaga obniżyć koszt potencjalnego klienta (CPL) i optymalizuje współczynniki konwersji.

  • Idealne połączenie działań marketingu wychodzącego i przychodzącego, które są łączone w celu uzyskania najlepszych potencjalnych klientów.
  • Bezpłatne usługi konsultingowe dla klientów oferujące im odpowiednie oprogramowanie zgodnie z ich wymaganiami biznesowymi.
  • Wewnętrzni eksperci z głębokim zrozumieniem SaaS do prowadzenia kampanii z maksymalną wydajnością dla odpowiednich leadów.
  • Zdobądź tylko pielęgnowanych potencjalnych klientów dzięki wstępnie zaplanowanej demonstracji Twojego produktu

Wniosek

Koszty pozyskania klienta mogą być istotnym czynnikiem decydującym o przetrwaniu firm SaaS. Ważne jest, aby firmy SaaS stale poprawiały się i śledziły koszty pozyskiwania nowych klientów, aby zwiększyć ROI swojej działalności.

Organizacje powinny koncentrować się zarówno na celach krótkoterminowych, jak i długoterminowych, aby zmniejszyć ogólny CAC.

Powiązane kategorie: Rozwiązanie Saas do tworzenia kopii zapasowych | Oprogramowanie wprowadzające klienta | Oprogramowanie do zarządzania doświadczeniem klienta

FAQ

  1. Jak firmy SaaS mogą obniżyć koszty pozyskiwania klientów?

    Firmy SaaS mogą obniżyć koszty pozyskiwania klientów poprzez optymalizację współczynników konwersji, poprawę zaangażowania potencjalnych klientów oraz reagowanie na negatywne opinie i recenzje.

  2. Jaki jest średni koszt pozyskania klienta (CAC) dla firm SaaS?

    Średni CAC dla firm SaaS różni się w zależności od konkretnej branży, zakresu produktu SaaS i strategii marketingowej konkurencji. Jest lepiej reprezentowany, gdy jest obliczany w stosunku do wartości czasu życia (LTV) klienta. Średni stosunek CAC do LTV wynosi 1:3.

  3. Jak firmy SaaS mogą w dłuższej perspektywie obniżyć koszty pozyskiwania klientów?

    Do SaaS koszty pozyskania klientów w dłuższej perspektywie czasowej firmy mogą inwestować w poprawę swoich strategii marketingu przychodzącego, optymalizację lejka sprzedaży, wykorzystanie automatyzacji, poprawę doświadczenia użytkownika.

  4. Jak firmy SaaS obliczają CAC?

    Aby obliczyć koszty pozyskania klientów firmy SaaS, musisz śledzić wydatki na sprzedaż i marketing w określonym okresie i podzielić tę liczbę przez liczbę klientów pozyskanych w tym okresie. W celu standaryzacji możesz wyrazić CAC w stosunku do LTV klientów.

  5. Dlaczego CAC jest ważne w SaaS?

    Koszt pozyskania klienta (CAC) jest ważny w SaaS, ponieważ zapewnia wgląd w to, ile kosztuje pozyskanie nowych klientów. Jeśli CAC firmy SaaS jest zbyt wysoki, może zajść potrzeba ponownej oceny swojej strategii sprzedaży i marketingu. Obniżenie CAC pomaga im skoncentrować się na utrzymaniu produktów i klientów w celu długoterminowego wzrostu.