vCPM: jak obliczyć widoczność i 5 sprawdzonych sposobów na zwiększenie vCPM
Opublikowany: 2022-05-19Ten post został ostatnio zaktualizowany 18 stycznia 2023 r
Ile wynosi 411 kosztu tysiąca widocznych wyświetleń (vCPM)? Jeśli podobnie jak większość wydawców, być może zastanawiasz się, co te dane oznaczają dla Twojej firmy i jak możesz je wykorzystać. W tym poście przedstawimy Ci definicję vCPM i podamy kilka wskazówek, jak najlepiej ją wykorzystać. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o tym, czym jest vCPM i jak działa!
Definicja vCPM
vCPM znany również jako widoczny CPM to skrót oznaczający koszt tysiąca widocznych wyświetleń. Metryka vCPM służy do określania, ile osób ogląda reklamy na stronie internetowej, a nie do liczby użytkowników, którzy faktycznie odwiedzają witrynę.
Co liczy się jako widoczne wyświetlenie?
Zgodnie z wytycznymi Media Rating Council i IAB, na wyświetlenia wpływają następujące czynniki, a reklama nie zostanie zaznaczona jako obejrzana, jeśli te standardy nie są spełnione:
- W przypadku reklam wielkoformatowych o ponad 250 000 pikseli użytkownicy muszą zobaczyć co najmniej 30% reklamy przez ponad sekundę.
- W przypadku reklam wideo wymagania dotyczące widoczności są zupełnie inne, gdy użytkownicy muszą obejrzeć ponad 50% reklamy przez około 2 sekundy lub dłużej.
- Ponad 50% reklamy pojawia się na ekranie widza, a czas trwania reklamy trwa dłużej niż sekundę.
CPM widocznych reklam: dlaczego warto zwracać uwagę na te dane?
Aby obliczyć vCPM, wydawcy muszą wiedzieć, jaki procent reklamy jest widoczny oraz ile jest widocznych wyświetleń. Od całkowitego procentu widoczności reklamy odejmowana jest jakakolwiek część reklamy, która znajduje się poza zakładką oraz powyżej lub poniżej części widocznej na ekranie.
Umieszczenie reklamy w części widocznej na ekranie (ATF)
Zwykle widoczność reklam wzrasta, gdy umieszcza się je w części widocznej na ekranie, ponieważ jednostki reklamowe ATF pozostają widoczne niezależnie od przewijania strony internetowej.
Ponieważ wyświetlana jest cała reklama, możesz pomyśleć, że jest to najlepsza opcja, jednak użytkownicy sieci są znani z ślepoty na banery lub odbijania się, pozostawiając tylko 3/4 oglądanej reklamy – co i tak jest lepsze niż jednostki reklamowe poniżej części strony widocznej na ekranie (BTF).
Umieszczenie reklamy poniżej strony widocznej na ekranie (BTF)
Widoczność reklamy spada do 40% w przypadku reklam widocznych na ekranie. Zaleca się, aby rozmiar reklamy był mniejszy niż 728 x 90. Alternatywne opcje umieszczania reklam, takie jak wyskakujące/pełnoekranowe lub przyklejane/zakotwiczone reklamy, mogą działać w przypadku jednostek reklamowych BTF, ale najlepiej najpierw przeprowadzić audyt strony internetowej przed ich wdrożeniem.
Podczas gdy miejsca docelowe reklam ATF mogą generować wydawcom więcej widocznych wyświetleń, obecnie nie ma solidnych dowodów na to, że ATF przebija jednostki reklamowe BTF. W oparciu o swoją niszę musisz dowiedzieć się, co najlepiej sprawdza się w Twojej witrynie, aby utrzymać i zwiększyć zaangażowanie użytkowników.
vCPM kontra CPM
Jeśli chodzi o marketing cyfrowy, CPM (koszt tysiąca) od dawna jest branżowym standardem pomiaru cen reklam. Termin „wyświetlenie” odnosi się do dostarczenia reklamy graficznej i obejrzenia jej przez 1 osobę – niezależnie od tego, czy faktycznie ją obejrzała, czy nie! Innymi słowy: jeśli na ekranie pojawi się reklama, zrobiłeś na kimś wrażenie (nawet jeśli ta osoba tego nie widzi lub nie przejmuje się tym)!! To kosztuje i może być kosztowne dla reklamodawców.
CPM i widoczny CPM są często używane zamiennie z innymi terminami, takimi jak eCPM i eVCPM, w zależności od tego, w której części świata mieszkasz! CPM, czyli koszt za milę lub koszt za tysiąc wyświetleń, jest miernikiem reklamowym branym pod uwagę przy obliczaniu kosztów kampanii reklamowych online. Kalkulacja CPM polega na oszacowaniu kosztu reklamy za każdym razem, gdy się pojawi. Obejmuje to wszystkie kampanie reklamowe, które były prowadzone w witrynie. Na zasadzie CPM reklamodawcy są obciążani opłatami za wszystkie swoje reklamy wyświetlane na stronie internetowej.
To prosta kalkulacja: całkowity koszt reklamy podzielony przez liczbę wyświetleń daje CPM. Jeśli więc reklamodawca zapłaci 1000 USD za 1000 wyświetleń, jego CPM wyniesie 10 USD. Podstępne w obliczaniu CPM jest to, że zliczane są tylko wyświetlenia, a nie kliknięcia czy konwersje. Jeśli więc zobaczysz reklamę, ale jej nie klikniesz, Twoja liczba nie zostanie uwzględniona w obliczeniach — nawet jeśli zobaczyłeś coś, co Cię zainteresowało!
Reklamodawca zapłaci tyle, ile wylicytuje podczas aukcji, niezależnie od tego, czy reklama jest widoczna, czy nie. Różnica między CPM a vCPM polega na tym, że oba odnoszą się do kosztu 1000 wyświetleń, CPM jest uniwersalnym standardem, podczas gdy vCPM bierze pod uwagę widoczność.
Wręcz przeciwnie, vCPM oznacza koszt tysiąca „widocznych” wyświetleń, co oznacza, że reklamodawcy płacą na podstawie tysiąca widocznych wyświetleń liczby obejrzanych reklam. Wskaźnik vCPM jest używany głównie do śledzenia kampanii reklamowych, które umożliwiają reklamodawcom pomiar rzeczywistej liczby wyświetleń reklamy na stronie.
Reklamodawcy, którzy chcą głównie poprawić rozpoznawalność swojej marki, częściej wybierają vCPM, ponieważ w tym przypadku nie marnują pieniędzy. Gdy reklamodawca stosuje koszt tysiąca widocznych wyświetleń, płaci wyłącznie za widocznych i aktywnych użytkowników. Stawki kampanii reklamowych zależą głównie od danych dotyczących widoczności reklamy, ponieważ widoczne wyświetlenia są brane pod uwagę tylko w przypadku CPM widocznych reklam.
Jaka jest różnica między widocznymi wyświetleniami a niewidocznymi wyświetleniami?
Być może zastanawiasz się, jaka jest różnica między widocznym wyświetleniem a niewidocznym wyświetleniem. Widoczne wyświetlenie jest liczone, gdy reklama jest widziana przez użytkownika, natomiast niewidoczne wyświetlenie jest liczone, gdy reklama jest na stronie, ale nie jest widoczna dla użytkownika. Dlaczego to ma znaczenie?
Ponieważ pomiary te są mierzone przez dwie różne strony, nie zawsze są one ze sobą zgodne. Załóżmy na przykład, że Twoja witryna jest odwiedzana średnio przez jedną minutę; ale jeśli mierzysz widoczność tylko jako część kampanii vCPM (która nie obejmuje czasu spędzonego), możesz zauważyć, że 40% Twoich reklam nie zostało w ogóle wyświetlonych!
Formuła vCPM: jak obliczyć koszt tysiąca widocznych wyświetleń (vcpm):
Obliczanie CPM widocznych reklam jest podobne do obliczania CPM. Podczas tworzenia kampanii reklamowej z wykorzystaniem planu vCPM weź pod uwagę następujące zmienne:
- Widoczność reklamy: 68% biorąc pod uwagę reklamy widoczne na ekranie.
- CPM: 2 USD za kliknięcie
- Budżet brutto: 50 000 $ (budżet kampanii reklamowej)
- Rzeczywiste wyświetlenia: 50 000 000
- Widoczne wyświetlenia: 25 000 000
- Najwyższa stawka vCPM: 5 USD
Aby obliczyć vCPM, musisz znać koszt swoich reklam i liczbę widocznych wyświetleń.
Oto wzór obliczania vCPM:
vCPM = Całkowity budżet reklamowy / {(Rzeczywista liczba wyświetleń * procent widoczności reklamy) / 1000}
Aby się zakwalifikować, co najmniej 50% reklamy musi być widoczne przez ponad jedną sekundę. Wykorzystując powyższy przykład formuły widoczności do obliczania vCPM, każdy CPM widocznych reklam powinien wynosić:
50 000 USD / {(50 000 000 * 0,68) / 1000 } = 1,47 USD
W tym przypadku vCPM wynosi 1,47 USD, ponieważ 3/4 reklamy znajduje się w polu wizualnym przez ponad 1 sekundę.
Ostatecznie chcemy obniżyć koszt widocznych reklam, zwiększyć liczbę wyświetleń reklam i zapewnić lepszy zwrot z wydatków na reklamy (ROAS).
Jak zwiększyć koszt tysiąca widocznych wyświetleń (vcpm):
Aby poprawić widoczność reklamy, ważne jest, aby zrozumieć, jak to działa i jakie czynniki mają na to wpływ. Ponieważ vCPM to wciąż nowe dane dotyczące widoczności reklam, oto co możesz zrobić, aby od teraz poprawić widoczność reklam i zwiększyć vCPM:
- Kontynuuj testowanie wielu zmiennych jednocześnie; upewnij się, że wszystkie krytyczne dane są zawarte w metryce dla idealnego wyniku.
- Korzystaj z narzędzi map termicznych, aby znaleźć najbardziej angażujące części swojej strony internetowej, zazwyczaj jednostki reklamowe generujące wiele interakcji z użytkownikami i organiczne CTR.
- Kontynuuj pracę nad strategiami widoczności reklam i co dwa tygodnie przeprowadzaj testy porównawcze.
- Przed świadczeniem reklamodawcom sieciowym usług związanych z ustalaniem cen i planowaniem wydawcy powinni przeprowadzić dokładną analizę widoczności swoich reklam i audyt swoich zasobów reklamowych.
- Skorzystaj z funkcji Pubguru Viewability Booster firmy MonetizeMore, aby zwiększyć widoczność reklam. Dzięki lepszej widoczności uzyskujesz lepsze vCPM.
Zakończyć
Podczas obliczania CPM i vCPM ważne jest, aby wziąć pod uwagę zmienną kosztów, którą chcesz zmierzyć. Istnieje mnóstwo sposobów analizowania widoczności reklam, ale jeśli głównym celem jest lepszy zwrot z inwestycji, śledź kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) i optymalizuj,
CPM widocznych reklam może mieć niekorzystny wpływ na zarobki wydawców w porównaniu ze standardowym CPM.
Niemniej jednak, skutecznie stosowane, wskaźniki oglądalności reklamy mogą w dłuższej perspektywie przynieść korzyści zarówno reklamie, jak i rozwojowi biznesu. Wydawcy korzystający z funkcji header bidding i prywatnych rynków nie muszą martwić się o vcpm.us
Dzięki funkcji PubGuru Viewability Booster ułatwiamy wydawcom analizowanie danych dotyczących widoczności w czasie rzeczywistym i poprawiamy wydajność jednostek reklamowych, poprawiając widoczność reklam zarówno dla jednostek reklamowych widocznych na ekranie, jak i widocznych na ekranie.
Zarejestruj się już dziś i zobacz natychmiastowy wzrost swoich vCPM!
Często Zadawane Pytania
Oto wzór na koszt tysiąca widocznych wyświetleń (vcpm): vCPM = całkowity koszt kampanii reklamowej / {(rzeczywista liczba wyświetleń * procent widoczności reklamy) / 1000} CPM to koszt reklamy tysiąca wyświetleń, niezależnie od tego, czy reklama została faktycznie obejrzana przez odwiedzających witrynę. vCPM to koszt tysiąca widocznych wyświetleń. Reklama musi zostać faktycznie obejrzana przez użytkownika, aby została tutaj policzona jako widoczne wyświetlenie. Jeśli reklama displayowa pojawia się „w części strony widocznej na ekranie”, oznacza to, że: ma większe szanse na faktyczne obejrzenie jej przez odwiedzających witrynę. Niezależnie od tego, czy użytkownik przewinie stronę w dół, nad zakładką jednostki reklamowe są zawsze widoczne. Jak obliczyć oglądalność?
Jaka jest różnica między vCPM a CPM?
Jeśli reklama displayowa pojawia się „w części widocznej na ekranie”, co to oznacza?