Co to jest eCPM i jak go obliczyć?

Opublikowany: 2021-07-06
  1. Co to jest CPM
  2. Kiedy brać pod uwagę CPM?
  3. Jak obliczyć CPM?
  4. Czym jest eCPM w reklamie?
  5. eCPM a CPM
  6. Czy jest różnica między eCPM a eRPM?
    1. Jak obliczyć eCPM: Wzór na eCPM
    2. Jak obliczyć średni eCPM dla wielu kampanii reklamowych?
    3. Jak obliczyć eCPM dla innych modeli kupowania reklam?
  7. Jak zwiększyć eCPM?
  8. Podsumowując

Gdy zaczniesz pracować z analityką internetową w marketingu, reklamie lub sprzedaży, z pewnością będziesz się zastanawiać, czym jest CPM i jaka jest różnica między CPM a eCPM. Nie przegapisz tego, ponieważ jest to jedno z popularnych narzędzi do oceny kosztów kampanii reklamowej. Nie tylko w Internecie, ale także w prasie, radiu i telewizji.

Nie jest tajemnicą, że stosunek kosztów do dochodów pokazuje skuteczność kampanii reklamowej. Dlatego marketerzy analizują wartości CPM, a także inne wskaźniki, aby sformułować najbardziej dochodowe strategie, aby dopasować długoterminowe cele biznesowe i budżetowe.

Bez prognozowania kosztów firmy nie mogą uruchomić skutecznej kampanii. Przy kalkulacji kosztów i przychodów marketerzy opierają się na jednym z istniejących modeli szacowania budżetu reklamowego.

W tym artykule odpowiemy na pytanie „co to jest eCPM”, a następnie wyjaśnimy, jak go obliczyć. Zanim jednak zaczniemy od eCPM, przyjrzyjmy się najpierw CPM.

Co to jest CPM

CPM to skrót od Cost Per Millenium, czyli koszt tysiąca wyświetleń banera, reklamy lub innej jednostki komercyjnej. Millenium (lub w skrócie Mille) to łacińskie słowo oznaczające 1000. Tak więc za każdym razem, gdy reklamodawca wyświetla swoją reklamę 1000 razy, kosztem tych wyświetleń reklamy jest CPM.

Ten model płatności wywodzi się z tradycyjnych mediów. Media drukowane i telewizja pracują na rzecz masowej popularyzacji marek reklamodawców, więc koszt liczony jest dla tysiąca konsumentów, a nie dla pojedynczego widza.

Cechy modelu kosztu za milę:

  • Liczy każde wyświetlenie reklamy niezależnie od tego, czy użytkownik ją kliknie, czy zignoruje.
  • Kliknięcia reklam są bezpłatne, liczone są tylko wyświetlenia.
  • Reklamy będą wyświetlane Twojej grupie docelowej, czyli określonej grupie konsumentów, którzy najprawdopodobniej chcą kupić Twój produkt lub usługę.
  • Aktywność użytkownika na stronach wydawcy determinuje czas, w którym reklama uzyskuje 1 000 wyświetleń. Im większa aktywność, tym szybciej reklama zyskuje wyświetlenia.

Kiedy brać pod uwagę CPM?

Nie ma złych modeli wyceny reklam — są źle zaplanowane kampanie. Jeśli firma wybierze złą strategię, nie powinno dziwić, że wdrożenie modelu CPM może prowadzić do raczej rozczarowujących wyników. Mimo to istnieje kilka przypadków, w których firmy powinny rozważyć CPM w swoich kampaniach reklamowych.

kiedy CPM jest najlepszy dla reklamodawców

Koszt za milę jest najlepszy, gdy chcesz ogłosić wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi, spopularyzować swoją markę lub znak towarowy. Płatność za wyświetlenia sprawdza się również przy informowaniu klientów o rabatach, promocjach, wyprzedażach i innych programach lojalnościowych. Zazwyczaj te reklamy wymagają dużych budżetów, ponieważ skuteczność kampanii zależy bezpośrednio od częstotliwości wyświetlania reklam. Możesz określić koszt 1000 wyświetleń reklamy, a na podstawie oferowanej ceny platforma reklamowa zaplanuje je.

Model CPM jest często wykorzystywany przez startupy do budowania świadomości marki i umacniania swojej pozycji rynkowej, a także przez popularne marki do promowania nowego produktu lub usługi. Skuteczność wyświetleń reklamy określana jest liczbą kliknięć (CTR) w reklamę.

Jeśli współczynnik klikalności jest zbyt niski, prawdopodobnie nie osiągniesz zwrotu z inwestycji w reklamę. Oznacza to, że powinieneś sprawdzić ustawienia reklam, a także upewnić się, że oferujesz coś, co Twoi docelowi odbiorcy chcieliby kupić.

Jak obliczyć CPM?

Klasyczna formuła obliczania kosztu 1000 wyświetleń zawiera tylko dwie wartości. Pierwszy to koszt umieszczenia reklamy, drugi to łączna liczba wyświetleń reklamy.

Załóżmy, że prowadzisz kampanię reklam displayowych. Dostajesz 10 000 wyświetleń i kosztuje 10 USD. Jaki jest Twój CPM? Wzór na CPM jest dość prosty:

CPM = (łączne wydatki na reklamę/łączne wyświetlenia reklamy) x 1000 wyświetleń.

formuła obliczania cpm

Krok 1: podziel łączne wydatki na reklamę przez łączną liczbę wyświetleń

2 krok: pomnóż przez 1000.

Dzięki temu dowiesz się, jaki jest Twój CPM.

W tym przypadku 10 podzielone przez 10 000 to 0,001. 0,001 razy 1 000 równa się 1 dolarowi. To byłby Twój całkowity CPM dla kampanii reklamowej.

Czym jest eCPM w reklamie?

Co oznacza eCPM? Przyjrzyjmy się bliżej definicji eCPM: eCPM (efektywny koszt tysiąca wyświetleń lub efektywny koszt tysiąca wyświetleń) to metryka wydawcy, która charakteryzuje przychód platformy wydawniczej generowany z tysiąca wyświetleń reklamy. Im wyższy eCPM, tym wyższy dochód wydawcy z kampanii reklamowych. W następnym akapicie wyjaśnimy CPM a eCPM i jak nie pomylić tych dwóch akronimów.

CPM i dochód

eCPM a CPM

Jaka jest więc różnica między CPM a eCPM? Teraz, gdy znasz znaczenie eCPM, widzisz, że eCPM jest podobny do CPM. Mimo to obliczenia CPM uwzględniają stałą cenę, którą jeden reklamodawca jest gotów zapłacić za tysiąc wyświetleń, podczas gdy eCPM określa przychody z reklam generowane przez wielu reklamodawców, którzy licytują wyświetlenia z różnymi CPM. Ponadto eCPM pozwala wydawcom mierzyć średni przychód z reklam na tysiąc wyświetleń.

Inna różnica między CPM a eCPM polega na tym, że CPM to model kupowania reklam, podczas gdy eCPM to wskaźnik przychodów, który można zastosować do dowolnej metody wyceny. Oznacza to, że eCPM można obliczyć nie tylko dla kampanii CPM, ale także dla innych metod wyceny, takich jak CPC lub CPA.

Czy jest różnica między eCPM a eRPM?

Tak naprawdę nic poza semantyką. eCPM i eRPM (efektywny Revenue Per Mille) zwykle odnoszą się do tego samego pojęcia. Jedyną różnicą jest kontekst, w jakim są używane. Tradycyjnie eCPM jest metryką reklamodawcy, ponieważ określa koszt kampanii, a ePRM jest metryką wydawcy, ponieważ określa przychody z kampanii reklamodawcy.

Ponieważ mówienie o tych samych liczbach w różnych językach może wydawać się mylące, wydawcy starają się używać terminu „eCPM” w rozmowach z reklamodawcami.

Jak obliczyć eCPM: Wzór na eCPM

Formuła obliczania eCPM jest dość prosta:

eCPM = (łączne przychody z reklam/łączna liczba wyświetleń reklam) x 1000 wyświetleń.

formuła obliczania eCPm

Jak obliczyć średni eCPM dla wielu kampanii reklamowych?

Załóżmy, że były dwie kampanie reklamowe o różnych CPM. Pierwszy reklamodawca zapłacił 10 USD za 2000 wyświetleń, a drugi 12 USD za 3000 wyświetleń. Oznacza to, że wydawca wygenerował łączny przychód w wysokości 22 USD za 5 000 wyświetleń.

eCPM zostanie obliczony w następujący sposób: (22 USD/5 000) x 1000 = 4,4 USD

Jak obliczyć eCPM dla innych modeli kupowania reklam?

Załóżmy, że chcesz obliczyć eCPM dla kampanii CPC (koszt kliknięcia). Pierwszym krokiem jest pomnożenie liczby kliknięć przez współczynnik kosztu kliknięcia. To da ci całkowity dochód. Drugim krokiem jest podzielenie liczby wyświetleń reklamy przez 1000. Daje to liczbę każdych 1000 wyświetleń.

Na przykład kampania reklamowa została wyświetlona milion razy, w której serwer reklam naliczył 2000 kliknięć. Stawka CPC dla kampanii wyniosła 1 USD. Aby obliczyć całkowity dochód, pomnóż 2000 kliknięć przez 1 USD. W ten sposób otrzymasz 2 000 USD. Teraz obliczmy, ile razy reklama uzyskała 1 000 wyświetleń. W tym celu podziel 1 milion wyświetleń reklamy przez 1000. To da Ci 1000.

Obliczmy więc eCPM: 2 000 USD/1 000 = 2 USD

Jak zwiększyć eCPM?

Nie martw się, jeśli Twój eCPM jest zbyt niski. Jest kilka sposobów, aby to ulepszyć.

Współpracuj z agencjami pośrednictwa reklamowego/SSP

Co to jest zapośredniczenie reklam? Jest to platforma SSP (Supply Side Platform), która umożliwia wydawcom aplikacji zarządzanie wieloma sieciami reklamowymi, pomagając uprościć cały proces zarabiania.

Dzięki współpracy z platformą zapośredniczenia reklam nie ma potrzeby ręcznego obliczania i porównywania eCPM wielu sieci reklamowych. Za pomocą SSP udostępniasz swoje zasoby reklamowe wielu licytantom, a najwyższa oferta wygrywa, co pomaga zwiększyć ogólne przychody, a tym samym zwiększyć eCPM.

Wypróbuj Smartyads SSP, który oferuje wydawcom internetowym możliwość bezpośredniej maksymalizacji przychodów z reklam. SmartyAds SSP zapewnia pełną kontrolę nad zasobami reklamowymi i pełną przejrzystość na wszystkich poziomach. Platforma SSP współpracuje z różnymi źródłami popytu, takimi jak DSP, sieci reklamowe, giełdy reklamowe itp., co gwarantuje, że Twoje zasoby będą otwarte dla większej liczby licytujących, co poprawi Twój eCPM.

jak działa ssp?

Wypróbuj różne formaty reklam

Obecnie istnieje wiele cyfrowych formatów reklam, których firmy używają do promowania swoich firm: banery, ściany ofertowe, reklamy pełnoekranowe, filmy itp. Radzimy regularnie sprawdzać, które z nich działają dla Ciebie, a które nie. Jeśli zauważysz, że określona jednostka reklamowa stale ma niski eCPM, usuń ją z oferty reklam.

Jednak w przeszłości niektóre formaty radziły sobie lepiej. Na przykład wypróbuj format reklamy wideo z nagrodą. W przypadku filmów z nagrodą dajesz użytkownikom wirtualną walutę lub przedmioty w zamian za obejrzenie reklam.

Zmiana miejsca docelowego reklamy

Pobaw się różnymi miejscami docelowymi reklam i zobacz, gdzie sprawdza się najlepiej. Spróbuj też poeksperymentować z liczbą reklam. Celem jest wyświetlanie reklam w miejscu i momencie, kiedy użytkownicy są najbardziej aktywni. Nie powinno to jednak szkodzić wrażeniom użytkownika i użyteczności witryny.

Bądź na bieżąco z branżowym eCPM

Bądź na bieżąco ze standardami branżowymi. Pamiętaj, że formaty reklam ewoluują – formaty, na które dziś jest duże zapotrzebowanie, mogą nie być takie, jak jutro i na odwrót. Dlatego powinieneś regularnie sprawdzać średni eCPM różnych formatów reklam.

Spraw, aby Twoja witryna była przyjazna dla urządzeń mobilnych

Czy wiesz, że większość ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych? Spróbuj zoptymalizować swoją witrynę pod kątem urządzeń mobilnych. W tym celu możesz zacząć od wdrożenia AMP, co jest dobrym rozwiązaniem, aby przyspieszyć działanie Twojej witryny, a także dostosować reklamy do ekranów mobilnych.

Generuj ruch w wyszukiwarkach

Dzięki dobrym praktykom SEO pozyskujesz użytkowników z bezpłatnych wyników wyszukiwania, którzy weszli do Twojej witryny, aby zaspokoić potrzeby informacyjne. Ponadto, publikując wysokiej jakości treści motywujesz użytkowników do spędzania większej ilości czasu na Twojej stronie, co pozwala na zwiększenie eCPM.

Zwiększ swój współczynnik widoczności reklam

Współczynnik widoczności to odsetek reklam, które faktycznie widzą Twoi użytkownicy. Za widoczne liczą się tylko te reklamy, które są widoczne na ekranie w co najmniej 50% przez jedną sekundę lub dłużej. Na przykład Twoja witryna ma osiem wyświetleń reklamy, ale tylko cztery z nich są widoczne. Oznacza to, że Twój współczynnik widoczności wynosi 50%. Poprawiając współczynnik widoczności, Twoja witryna staje się bardziej atrakcyjna dla reklamodawców.

Podsumowując

eCPM to najważniejszy wskaźnik, który pozwala wydawcom oceniać i optymalizować zarabianie. eCPM to jedna z najskuteczniejszych metod pomiaru wyników przychodów i kosztów kampanii w celu lepszego prognozowania. Obliczając eCPM możesz również analizować skuteczność umieszczania reklam, a także porównywać skuteczność różnych formatów reklamowych.

Szukasz wysokiego eCPM? Zarejestruj się i zacznij zarabiać na zasobach reklamowych w SmartyAds SSP!