Editor și agent de publicitate: diferențe, funcții și interacțiune

Publicat: 2021-07-12
  1. Ce este un editor de reclame?
  2. Ce este un agent de publicitate?
  3. Diferența dintre editorul de anunțuri și agentul de publicitate și platformele lor de lucru
  4. Cum funcționează totul împreună?
  5. Beneficiile programului pentru editori și agenți de publicitate
  6. Ultimul cuvant

Astăzi pare imposibil să desfășurăm campanii publicitare care funcționează singur, deoarece relațiile dintre editor și advertiser sunt mai complicate decât erau în urmă cu 10 ani. Cu toate acestea, tehnologiile de publicitate online rapide sunt aici pentru a ne ajuta să conducem campanii publicitare eficiente. Astăzi ne vom opri asupra conceptelor de editor și advertiser care discută domeniul lor de activitate și modul în care interacționează unul cu celălalt. Care este locul fiecăruia în publicitatea digitală, haideți să o inspectăm!

Ce este un editor de reclame?

Un editor de publicitate este un afiliat, revânzător al inventarului digital (site web, aplicație sau alt mediu). Sarcina principală a editorului de anunțuri este să facă publicitate și să vândă produsul advertiserului prin atragerea de utilizatori activi și de înaltă calitate. Strategia de marketing a editorului influențează direct succesul agentului de publicitate. De ce? Pentru că ajută la generarea de trafic de înaltă calitate, care generează o conversie ridicată pentru agentul de publicitate. În acest fel, editorii de publicitate ajută mărcile să găsească publicul potrivit pentru produsele sau serviciile lor.

Când un editor este și agent de publicitate. În același timp, puteți găsi și un editor care își face publicitate propriei aplicații. În acest caz, editorii acționează și ca agenți de publicitate - au aplicații (ca editori), dar încep și campanii publicitare (ca agenți de publicitate) pentru a-și promova produsele (aplicațiile) și a genera mai multe instalări.

Când un editor este revânzător. Uneori, vânzătorii media nu sunt editori înșiși, ci terți care revind inventarul digital al editorilor. În acest caz, aceștia se numesc revânzători sau sub-editori.

Cum își oferă editorii inventarul pentru plasările de anunțuri agenților de publicitate? În cazul plasărilor manuale, reprezentantul mărcii găsește de obicei editorul, negociază prețurile și volumele și așteaptă ca reclamele să apară pe site-uri.

Cu toate acestea, astăzi editorii pot genera bani din inventar datorită formatelor de anunțuri eficiente și soluțiilor de monetizare a anunțurilor. Programatica este un model care ajută la automatizarea tranzacțiilor, evitând complet manipulările manuale, discuțiile de preț sau semnarea contractelor. Automatizarea îmbunătățește eficiența prin reducerea costurilor și îmbunătățirea calității campaniilor publicitare. Cum se face vom discuta în continuare în articol.

Care este KPI-ul editorului? Suma CPMe este principala valoare utilizată de editori pentru a determina eficiența monetizării. Cu cât este mai mare, cu atât rezultatele sunt mai bune pentru editori.

Valoarea CPMe a editorului

De exemplu, în timpul unei singure campanii publicitare, agentul de publicitate plătește 10 dolari pentru 2 000 de afișări. În timpul celorlalți 12 USD pentru 3 000 de afișări. În acest caz, editorul realizează un venit total de 22 USD la 5 000 de afișări. Calculul eCPM aici: (22 USD/ 5 000) x 1 000 = 4,4 USD. Pentru a aprofunda subiectul, citiți mai multe în articolul „ce este eCMP și cum se calculează?”.

Ce este un agent de publicitate?

Imediat după editorii de anunțuri, apare un alt link - cumpărători de media (agenții de publicitate, agenți de publicitate sau mărci). Agenții de publicitate se bazează pe reclamele editorului pentru a vinde produsul.

La un moment dat, nu a mai fost suficient ca agenții de publicitate să achiziționeze manual destinații de plasare a anunțurilor. Au vrut să ajungă la publicul care căuta exact produsul lor. Iată când au apărut rețelele publicitare și partea programatică a cererii. Aceste platforme au putut determina publicul țintă, țintă în funcție de interesele și caracteristicile demografice ale utilizatorilor. Reclamele editorilor au devenit mai personalizate.

Pe partea ofertei, au apărut platformele SSP. Aceștia le-au permis editorilor să stabilească condițiile pentru vânzarea inventarului - prețul minim pe afișare, formatul de anunț, dimensiunea etc. Cu SSP-urile, editorii de anunțuri au avut ocazia să monetizeze site-urile și aplicațiile automat. În acest fel, editorul de publicitate a avut acces la marele grup de agenți de publicitate la nivel global.

Cum plătesc agenții de publicitate inventarul publicitar? Agenții de publicitate digitali pot cumpăra inventar pe baza diferitelor modele de plată, dintre care cele mai populare sunt cost per mille (cost pe mia de afișări) și cost pe click. În modelul CPM cost pe o mie de afișări, agentul de publicitate plătește pentru 1000 de afișări difuzate pe diferite aplicații/site-uri. Modelul CPM este considerat a fi cel mai popular printre agenții de publicitate care deservesc campanii de branding. Campaniile CPM pot fi foarte benefice pentru mărcile care se străduiesc să câștige o bună cunoaștere a mărcii (în special potrivite pentru promovarea de noi produse și servicii). Modelul CPM este de obicei mai accesibil decât CPC, deoarece agenții de publicitate plătesc numai pentru afișări, nu pentru clicurile utilizatorilor.

În același timp, poate fi în continuare benefic pentru campaniile de performanță, mai ales atunci când ofertele publicitare sunt captivante. Doar pentru o scurtă comparație - să presupunem că un agent de publicitate plătește 10 dolari pentru 50 de clicuri. Înseamnă că campania se va opri imediat ce utilizatorii dau clic de 50 de ori pe anunț, deoarece scopul campaniei va fi atins. Când un agent de publicitate plătește 10 dolari pentru 1000 de afișări, teoretic, poate genera până la 1000 de clicuri. Cu cât anunțul va părea mai atrăgător pentru utilizator, cu atât poate genera mai multe clicuri ca rezultat.

Diferența dintre editorul de anunțuri și agentul de publicitate și platformele lor de lucru

Deci, practic, am descoperit că diferența dintre editori și agenți de publicitate este în funcția lor principală - editorul monetizează inventarul vânzând destinații de plasare pentru anunțuri, iar agentul de publicitate cumpără inventarul pentru anunțuri.

Editorii și agenții de publicitate își oferă inventarul la SSP, DSP și rețele publicitare.

SSP (Sell Side Platform) are o serie de instrumente de optimizare care le permit editorilor să efectueze tranzacții cu o valoare mai mare pentru inventarul lor. Deci, ce este o platformă din partea ofertei și cum servește ea editorilor? Pe SSP, editorul stabilește prețul minim și cerințele privind viitoarea campanie publicitară: tipuri de anunțuri, rezoluții și formate care pot fi difuzate în inventarul lor.

cum funcționează ssp

DSP -urile, la rândul lor, reprezintă interesele agenților de publicitate. Deci, ce este o platformă pe partea cererii? Scopul principal al platformelor DSP este de a cumpăra o impresie pentru utilizatorul țintă potrivit la cel mai mic preț. Pe DSP, agenții de publicitate pot cumpăra inventar prin licitații RTB, precum și prin oferte directe, ocolind licitația.

cum funcționează dsp

RTB . Ce este licitarea în timp real? RTB este o tehnologie de publicitate care permite organizarea unei licitații între vânzători și cumpărători de publicitate în timp real. Scopul RTB este de a organiza licitarea în timp real și de a automatiza procesul de tranzacționare media între editori și agenți de publicitate. Principalul beneficiu al acesteia este că, cu o astfel de automatizare, editorii nu își fac griji cu privire la rămășițe. Există întotdeauna șansa de a găsi cumpărătorul pentru un anumit inventar la licitație. Totuși, acei vânzători care au un inventar unic preferă adesea să-l vândă cumpărătorilor direct prin programatic direct (fără licitație RTB). Acest tip de ofertă este, de asemenea, benefic, deoarece atât agenții de publicitate, cât și editorii știu sigur unde plasează anunțuri/cine cumpără anunțuri și la ce preț.

rtb vs oferte directe

Rețele publicitare și schimburi de anunțuri. Schimbul de publicitate este o parte a vastului ecosistem programatic în care agenții de publicitate și editorii se pot întâlni și tranzacționa direct (fără a se înregistra la SSP și DSP). Un schimb de anunțuri este, de asemenea, responsabil pentru menținerea licitațiilor de licitare în timp real, atunci când DSP-urile licitează pentru o anumită afișare. Între timp, un server de anunțuri este responsabil de stocarea reclamelor publicitare și de livrarea acestora către spectatori. Rețelele publicitare sunt destul de asemănătoare cu schimburile de anunțuri în funcțiile lor. În același timp, rețelele publicitare și schimburile de anunțuri au diferențe minore.

diferența de rețea publicitară de schimb de anunțuri

Cum funcționează totul împreună?

Direcționarea și difuzarea anunțurilor. Când utilizatorii navighează pe site-uri, intră în căutări, descarcă fișiere sau fac achiziții, ei lasă urme digitale. Utilizatorul aici înseamnă un identificator cookie unic, nu un prenume, nume și date de pașaport, astfel încât confidențialitatea să fie în continuare respectată. În timpul procesului de licitare pentru afișările publicitare, DSP analizează în detaliu astfel de date despre utilizator care conțin în cererile care provin de la SSP. În cazul în care caracteristicile utilizatorului și criteriile campaniei se potrivesc, DSP oferă o ofertă și participă la licitație. Cel mai mare ofertant câștigă licitația, iar impresia este apoi oferită utilizatorului respectiv. Acest lucru face procesul mai simplu, mai rapid și foarte eficient. Costurile sunt în scădere în timp ce calitatea campaniei publicitare crește. Avantajele sunt evidente, dar, totuși, să evidențiem ce le aduce agenților de publicitate și editorilor.

Beneficiile programului pentru editori și agenți de publicitate

  • Direcționare flexibilă și precisă. Direcționarea precisă și flexibilă se realizează prin analiza datelor demografice, zonarea după adresa IP, cuvintele cheie și alți parametri disponibili. În acest fel, agenții de publicitate se adresează publicului potrivit. Între timp, reclamele devin relevante și nu alungă vizitatorii de pe site-ul editorului.
  • Mai ușor de cumpărat și vândut. Programmatic se conectează la marea rezervă a cererii și ofertei globale. Platforma programatică conectează automat agenții de publicitate cu editori și editorii cu agenții de publicitate. Nu este nevoie să faceți nimic manual (cu excepția setării campaniei/setarea parametrilor pentru generare de bani).
  • Varietate de formate. Chiar dacă programatică este asociată cel mai adesea cu anunțurile afișate banner, alte formate sunt disponibile și pentru agenții de publicitate. Video, audio, formatele native pentru mobil și desktop se numără printre acele formate care generează cea mai mare pondere a cheltuielilor publicitare. De asemenea, editorii pot decide ce formate doresc să difuzeze în inventarul lor (folosind setările SSP).

statistici privind formatele de anunțuri programatice

  • Economisind bani și timp. Deși CPM-ul pentru diferite campanii publicitare poate varia (în funcție de condiții geografice și de alte condiții), rularea campaniilor automate pe DSP-uri cu autoservire este mult mai ieftină decât comandarea acesteia către agenție. De asemenea, editorii economisesc timp, deoarece nu trebuie să caute agenți de publicitate (și invers), să negocieze prețuri etc.
  • Responsabilitate și măsurabilitate. Atât agenții de publicitate, cât și editorii pot evalua eficacitatea campaniei de publicitate/monetizarea în cadrul platformei programatice pe care o folosesc (folosind caracteristica de raportare).

Ultimul cuvant

Publicitatea online nu este un lucru dificil atunci când încerci să înțelegi de ce este responsabilă fiecare parte. Funcția principală a editorilor de anunțuri este să-și vândă inventarul, iar scopul agenților de publicitate este să-l cumpere. În zilele noastre, plasarea reclamelor și monetizarea inventarului pot fi organizate în nenumărate moduri. Cu toate acestea, programul exact permite editorilor și agenților de publicitate să automatizeze procesul și, ca urmare, să îl optimizeze semnificativ. Cu platformele de publicitate programatică precum SmartyAds, editorii SSP măresc rezultatele din generare de bani alegând prețuri minime adecvate, formate de anunțuri, rezoluții și alte caracteristici importante care fac ca difuzarea anunțurilor în inventarul lor să fie fluidă și profitabilă.

SmartyAds SSP aduce puterea înapoi editorilor. Monetizați cum doriți cu SmartyAds SSP.