Uitați de restul: Există doar 7 KPI-uri de marketing digital de care trebuie să vă pese

Publicat: 2018-06-27

Unul dintre cele mai mari lucruri despre SEO și marketingul digital în general?

Rezultatele muncii noastre pot fi ușor măsurate .

Singura captură? Trebuie să știți ce KPI (indicatori cheie de performanță) să urmăriți.

Avem răsfățat de alegere.

Există prea mulți KPI-uri de marketing digital pentru a lucra. Pentru a fi eficient în măsurarea rezultatelor, trebuie să alegeți doar câteva.

Industria de marketing digital crește într-un ritm uimitor și există din ce în ce mai multe moduri de a juca (și de a câștiga) jocul.

Există sute de KPI-uri pe care îi putem urmări. Cu toate acestea, nu toate sunt la fel de importante.

De exemplu, traficul tău este în creștere și asta este uimitor, dar ce urmează? Toți acești noi vizitatori ai site-ului vă sporesc profitul?

Nu neaparat. Deci, veți dori, de asemenea, să vă concentrați pe măsurarea doar a traficului care crește profitul.

Același lucru este valabil și pentru urmăritorii tăi de pe rețelele sociale sau pentru numărul de aprecieri, distribuiri și comentarii. Măsurarea acestor valori de implicare socială nu este suficientă pentru a ști ce se întâmplă cu performanța dvs. de marketing digital.

Sigur, aceste cifre te fac să te simți grozav. Din nefericire, ele sunt inutile - chiar se numesc valori de vanitate de unii. Să te agăți de ele îți poate costa mult afacerea.

Deci, ce KPI-uri de marketing digital ar trebui să urmăriți?

În primul rând, să vorbim despre instrumentele de care veți avea nevoie pentru a identifica și urmări acele KPI.

De ce instrumente aveți nevoie pentru a urmări KPI de marketing digital?

Pentru a urmări valorile dvs. și pentru a le analiza în mod eficient, trebuie să investiți în setul potrivit de instrumente.

De exemplu, Google Analytics și Google Search Console sunt instrumente gratuite, precise și obligatorii pentru înregistrarea și analizarea SEO și a altor campanii de marketing digital. Monitor Backlinks vă oferă tot traficul organic cheie, clasarea cuvintelor cheie și informațiile backlink pe un platou de argint (încercați proba gratuită de 30 de zile și obțineți un gust, aici). Hootsuite vă arată performanța pe rețelele sociale.

Puteți chiar să combinați aceste instrumente și să vă observați toate valorile dintr-un singur tablou de bord KPI precum Reportz . În acest fel, echipa dvs. va obține o perspectivă în timp real asupra performanței campaniilor dvs. de marketing digital, va lua decizii bazate pe date și va rezolva problemele instantaneu.

Alegând instrumente care acoperă toate segmentele campaniei dvs. de marketing digital, veți putea vedea care KPI sunt cei mai critici pentru afacerea dvs. S-ar putea să descoperi că unul este un indicator uriaș al performanței și veniturilor tale, în timp ce altele pur și simplu nu contează prea mult.

Acum că v-ați gândit puțin la instrumentele pentru urmărirea KPI, putem trece la KPI-urile dvs. majore de marketing digital.

Acesta este ceea ce recomandăm fiecărui agent de marketing digital care își merită săratul.

Singurul KPI de marketing digital de care trebuie să vă pese

1. Rata de clic (CTR)

Rata de clic arată câte persoane au făcut clic pe un rezultat al paginii, spre deosebire de numărul de persoane care îl vizualizează.

Odată ce ați ajuns în partea de sus a SERP și obțineți un clasament solid al cuvintelor cheie, CTR-ul indică cât de eficiente și de captivante sunt conținutul site-ului dvs., anunțurile plătite, metadatele și CTA. Acesta este motivul pentru care este extrem de important. Chiar mai important decât clasamentul cuvintelor cheie în sine, s-ar putea spune.

Dacă oamenii văd paginile dvs. în rezultatele căutării, dar evită să le introducă cu totul, aceasta înseamnă că ceva nu este în regulă cu abordarea dvs. și trebuie să vă regândiți. Ei se uită la rezultatul dvs. SERP și nu văd ce vor. Este posibil ca titlurile meta, meta descrierile sau conținutul dvs. să aibă nevoie de ajustare pentru a încuraja mai multe clicuri.

Pentru a calcula CTR-ul dvs., trebuie să împărțiți numărul total de clicuri de pe pagina dvs. la numărul total de afișări și să îl înmulțiți cu 100:

(clicuri pe pagină ÷ numărul de afișări) × 100

Dacă conținutul dvs. înregistrează 1.000 de afișări în rezultatele căutării Google într-o zi și doar 10 persoane fac clic, valoarea CTR pentru ziua respectivă este de 1%:

(10 ÷ 1.000) × 100 = 1%

2. Procentul de clienți potențiali achiziționați

Știți deja că SEO este coloana vertebrală a practic oricărei strategii de marketing digital în zilele noastre.

Vă vizați cuvintele cheie pe care oamenii le folosesc atunci când efectuează căutări și vă optimizați site-ul pentru acestea, astfel încât conținutul dvs. să apară în rezultatele căutării. Acesta este modul în care vă creșteți vizibilitatea și generați trafic organic către site-ul dvs.

Și, dacă vizitatorilor tăi le place ceea ce văd, ei pot decide să se înscrie și să devină clienți potențiali. De-a lungul timpului, sporind angajamentul lor cu marca dvs. și aducând valoare acestora, îi puteți inspira să facă o achiziție.

Acesta este exact ceea ce reprezintă pâlnia dvs. de vânzări și constă din patru etape de bază:

  • Conștientizarea — Acesta este chiar începutul relației tale cu clienții tăi, un punct în care clienții tăi abia dacă sunt familiarizați cu marca ta.
  • Interes – Acesta este momentul în care clienții tăi vor începe să evalueze site-ul tău pentru a vedea dacă este suficient de relevant pentru ei. Faceți tot ce vă stă în putere pentru a le stârni interesul pentru marca dvs., pentru a crește gradul de cunoaștere a mărcii și pentru a colecta informații prețioase despre clienți.
  • Decizie — În această etapă, clienții potențiali evaluează diferite caracteristici ale produsului pentru a vedea dacă le rezolvă cu adevărat problemele și le satisface nevoile. Dacă o face, atunci ne conduce la etapa finală: acțiune.
  • Acțiune — Acesta este momentul în care un client face o conversie și face o achiziție.

Clientii dvs. potentiali sunt putin diferiti, in functie de pozitia lor actuala in canalul de vanzari.

Aceștia ar putea fi abonați care au citit câteva dintre postările de pe blogul dvs. și s-au înscris pe lista dvs. de corespondență, clienți potențiali calificați pentru marketing, clienți potențiali calificați pentru vânzări, clienți sau chiar evangheliști care cumpără de la dvs. în mod regulat și menționează marca dvs. în conținutul lor.

Deci, pentru început, trebuie să vedeți câte clienți potențiali de fiecare tip aveți. Apoi, puteți continua cu alte strategii de urmărire a clienților potențiali, cum ar fi:

  • Atribuirea sursei și a costurilor — Trebuie să verificați din ce canal au venit clienții potențiali și să vedeți cât de mult a fost cheltuit pentru fiecare dintre aceste canale.
  • Compararea clienților potențiali calificați pentru vânzări pe care le-ați generat cu estimările dvs. Puteți folosi următoarea formulă:

(obiective reale – scop) ÷ scop

  • Estimarea veniturilor lunare recurente per client potențial calificat pentru vânzări. Modul în care îl calculezi este simplu:

venitul lunar recurent ÷ totalul de clienți potențiali calificați pentru vânzări

Când vă urmăriți clienții potențiali, există câteva lucruri pe care trebuie să le știți.

În primul rând, cantitatea de clienți potențiali variază, în funcție de nișa și cererea de produse/servicii.

În al doilea rând, cantitatea de clienți potențiali nu este cea mai importantă măsură pe care ar trebui să vă concentrați. Dimpotrivă, trebuie să ai grijă de calitatea lor. La urma urmei, ce rost are să generezi 500 de clienți potențiali dacă doar puțini dintre ei sunt dispuși să convertească?

Concentrați-vă pe generarea de trafic relevant - oameni care sunt cu adevărat interesați de produsele dvs., care și le permit, care sunt factori de decizie și care aparțin industriei pe care o vizați.

3. Rata de conversie

După ce calculați numărul de clienți potențiali dobândiți lunar, trebuie să vă măsurați rata de conversie .

Aceasta este una dintre cele mai semnificative valori din industria de marketing digital și indică câte dintre clienții potențiali pe care le-ați generat au finalizat efectiv acțiunea dorită. Motivul pentru care este atât de important este că vă spune:

  • indiferent dacă îți segmentezi bine publicul țintă
  • indiferent dacă îi implicați în mod corespunzător cu marca dvs
  • indiferent dacă utilizați platformele potrivite
  • dacă perspectivele pe care le generați sunt cu adevărat valoroase pentru dvs

Dacă observați că rata de conversie este slabă, atunci trebuie să găsiți o modalitate de a vă optimiza pentru aceasta. De exemplu, puteți elimina acele surse de trafic care nu aduc profit și alocați mai multe resurse acelor canale care aduc clienți potențiali de calitate care se convertesc mai târziu.

Rata de conversie se calculează împărțind numărul de clienți potențiali generați la numărul de clienți/clienți pe care i-ați obținut și înmulțind acest număr cu 100:

(număr total de clienți plătitori ÷ clienți potențiali) × 100

Evident, rata de conversie variază, în funcție de obiectivele și nișa dvs. Calcularea acestuia nu va fi aceeași pentru un blogger afiliat și un site de comerț electronic.

4. Rentabilitatea investiției în marketing

Marketingul digital ar trebui să fie o investiție pe termen lung și nu o cheltuială. Acesta este motivul pentru care trebuie implementat corect. Și, pentru a vă asigura că efortul dvs. dă cu adevărat roade, trebuie să vă măsurați rentabilitatea investiției. Rentabilitatea investiției vă spune dacă strategiile dvs. sunt profitabile.

Pentru a calcula rentabilitatea investiției, trebuie să utilizați această formulă:

(Profituri – Costuri) ÷ Costuri

De exemplu, ați investit 200 USD în campania dvs. de marketing digital și ați generat profituri de peste 800 USD. În acest caz, iată cum ați putea calcula rentabilitatea investiției:

(800 – 200) ÷ 200 = 3

Deci, rentabilitatea investiției dvs. este de 3, ceea ce înseamnă că, pentru fiecare dolar pe care l-ați investit, ați primit 3 dolari înapoi. Și, dacă preferați procente, tot ce trebuie să faceți este să înmulțiți acest număr cu 100.

Dacă rentabilitatea investiției este pozitivă, ca în acest exemplu, ești de aur. Pe de altă parte, dacă este negativ, înseamnă că fie nu vizați oamenii potriviți, fie că campaniile dvs. de marketing nu rezonează cu publicul țintă.

5. Valoarea de viață a clientului

Știați că probabilitatea de a vinde unui client nou este mai mică de 20%, în timp ce, cu clienții existenți, această probabilitate crește până la 70%?

Deci, ce vă spun aceste statistici? Păstrarea clienților este la fel de importantă ca și atragerea de noi clienți.

Și, acesta este motivul pentru care măsurarea valorii clientului pe durata de viață poate face sau distruge afacerea dvs. Evident, această măsurătoare arată numărul total de valoare pe care un client/client o aduce afacerii dumneavoastră într-o anumită perioadă de timp. Știind ce profit generează un client, vă veți putea da seama cât de valoroși sunt pentru dvs.

Desigur, nu puteți observa această măsurătoare în vid. Depinde de numeroase variabile, inclusiv suma medie de bani pe care o plătește pentru fiecare achiziție, pentru cât timp cumpără cineva de la tine, precum și câte achiziții face cineva pe an.

Deci, pentru a obține rezultate mai precise, puteți oricând să creați o formulă mai complexă și să adăugați acești parametri.

6. Costul de achiziție a clienților

După cum spune și numele, costul de achiziție a clienților indică cât de mult din banii tăi sunt destinati achiziționării unui nou client. Deloc surprinzător, CAC ar trebui să fie mai mic decât valoarea de viață a clientului menționată mai sus.

Se măsoară prin împărțirea investiției totale în campaniile tale digitale într-o anumită perioadă la numărul de clienți pe care i-ai atras în acea perioadă.

De exemplu, dacă ați investit 20.000 USD în marketing în primul trimestru al anului 2018 și ați generat 200 de clienți, CAC-ul dvs. este de 100 USD. Așadar, pentru a vă recupera investiția și pentru a crește veniturile, valoarea de viață a clientului dvs. trebuie să depășească 100 USD.

7. Rata de abandon

Ați investit foarte mult într-un design receptiv și ușor de utilizat pentru a face experiența utilizatorului impecabil și, totuși, numărul persoanelor care nu doresc să-și reînnoiască abonamentele sau să-și anuleze plățile este în creștere. Așadar, pentru a ști ce este în neregulă, trebuie să știi câți oameni renunță la coșul de cumpărături și de ce.

Și aici strălucește rata de pierdere.

Și anume, se calculează împărțind numărul de clienți pierduți într-o anumită perioadă la numărul total de clienți:

(clienți pierduți ÷ clienți totali) × 100

De exemplu, dacă aveți 200 de clienți și 7 dintre aceștia au abandonat coșul de cumpărături înainte de a finaliza achiziția, rata dvs. de abandon ar fi de 3,5%.

Inapoi la tine

Măsurarea KPI-urilor potrivite este o soluție pentru specialiștii în marketing digital.

Îți spun cât de puternice sunt eforturile tale de marketing digital, arată ce funcționează și ce nu și te ajută să-ți adaptezi abordarea la așteptările clienților tăi.

Cel mai important, urmărirea acestor valori poate crește vertiginos rentabilitatea investiției și poate face din strategia de marketing digital o investiție incredibilă pe termen lung.

Acum, începeți să măsurați și să evaluați pentru a vă îndrepta strategiile!