Clasificarea cuvintelor cheie Google – verificați rezultatele SEO și pozițiile site-ului dvs
Publicat: 2021-07-20Cuprins
Pentru multe companii, SEO – sau optimizarea motoarelor de căutare – este un canal de marketing de importanță critică. SEO merită din mai multe motive:
- atunci când este executat corect, este una dintre cele mai ieftine surse de trafic pentru site-ul dvs.
- de obicei generează trafic de înaltă calitate,
- este una dintre puținele arene în care întreprinderile mici pot concura cu giganții din industrie, deoarece doar bugetul nu oferă nicio garanție de succes.
Nu e de mirare că multe companii includ SEO în strategia lor de operare. Din păcate, ei nu știu întotdeauna cum să-i evalueze exact eficacitatea. Acest articol prezintă experiența mea pe acest subiect, cu accent pe urmărirea pozițiilor cuvintelor cheie în motorul de căutare și a clasamentului general al site-ului web în Google. Să verificăm cum să urmărim clasarea cuvintelor cheie.
Alegeți-vă cuvântul cheie
Primul pas al oricărei campanii SEO este să vă alegeți cuvintele cheie. Trebuie să definiți ce expresii, atunci când sunt introduse în Google, vor permite utilizatorilor să vă găsească site-ul.
Să presupunem că conduci un magazin de rochii cu următoarele categorii de produse:
- rochii de seara
- rochii de vara
- rochii de mireasa
Categoriile vă oferă o idee generală a cuvintelor cheie care ar trebui să conducă utilizatorii către site-ul dvs. Dacă nu sunteți sigur ce expresii să alegeți, utilizați instrumentele de sugestie de cuvinte cheie. Ei recomandă cuvinte cheie introduse efectiv de utilizatori în motorul de căutare.
Recomandările de cuvinte cheie vă sunt disponibile în Senuto Keyword Explorer. Introduceți „rochii de seară” pentru a obține o listă de sugestii de cuvinte cheie completă cu informații suplimentare.
După cum puteți vedea, utilizatorii caută nu numai rochii de seară, ci și:
- rochii de mama miresei
- rochii formale marimi plus
- rochii de cocktail marime plus
Sunt doar câteva dintre multitudinea de cuvinte cheie legate de rochiile de seară care reprezintă ținte grozave pentru optimizarea motoarelor de căutare. Dacă unele dintre aceste cuvinte cheie se potrivesc afacerii dvs., ar trebui să devină parte a campaniei dvs.
Când aveți o listă cu cuvintele cheie esențiale, ideea este să urmăriți în continuare clasarea pentru fiecare dintre ele. În acest articol, vei învăța să o faci corect. Vă voi arăta cum să urmăriți clasamentele, la ce să aveți în vedere și cum să ajungeți la concluzii corecte.
Cum să verifici clasamentul Google?
Un clasament (poziție) Google este pur și simplu locul site-ului dvs. în lista de rezultate de căutare afișată pentru un anumit cuvânt cheie. Să presupunem că am introdus bagaje în motorul de căutare. Ceea ce primesc în schimb este așa-numita SERP (pagina de rezultate ale motorului de căutare). SERP conține o multitudine de elemente (combinația exactă poate varia în funcție de cuvântul cheie).
- Conținutul cadru roșu este așa-numitele rezultate plătite declanșate de sistemul de publicitate Google (Google Ads). Dacă doriți ca site-ul dvs. să figureze printre aceste rezultate, trebuie să plătiți pentru o campanie. Costurile sunt calculate într-un model CPC (cost pe clic), astfel încât plătiți pentru fiecare clic din anunț.
- Conținutul cadru albastru este rezultatele Știrilor Google rezervate portalurilor web care publică conținut de știri. Pentru a apărea în acest domeniu, trebuie să vă înscrieți la programul Știri Google și să îndepliniți o serie de cerințe.
- Conținutul cadrului verzi sunt rezultatele organice , denumite și rezultate naturale sau neplătite. Acestea sunt listate de un algoritm Google dedicat care le dictează ordinea. Eforturile SEO pot modifica rezultatul algoritmului pentru a vă împinge site-ul până în vârf.
Captura de ecran de mai jos arată că clasamentul (poziția) dvs. este locul din lista cu rezultatele căutării ocupat de site-ul dvs.
În termeni SEO, zappo.com deține prima poziție (clasament) pentru pungi de cuvinte cheie.
Care sunt avantajele unui clasament înalt în Google?
Înainte de a continua să discutăm despre urmărirea clasamentului în motorul de căutare, să răspundem la o întrebare: care sunt avantajele de a avea un clasament ridicat în Google?
Luați în considerare următorul exemplu. Fiecare cuvânt cheie are un anumit număr de căutări. În cazul nostru:
- rochii de mama miresei – 301.000
- rochii formale marimi plus – 74.000
- rochii de cocktail marimi plus – 40.500
Aceste valori ne spun de câte ori este introdus cuvântul cheie în Google pe parcursul unei luni medii. Cele trei cuvinte cheie ale noastre sunt introduse în total de 415 500 de ori.
Fiecare poziție din rezultatele căutării are un CTR (rata de clic) care spune câte procente dintre utilizatorii care vizualizează pagina vor face clic pe rezultat. Puteți vedea ratele medii de clic pentru primele douăzeci de poziții mai jos:
Graficul arată procentul mediu de căutări care vor genera un clic pentru fiecare listă. De exemplu, CTR-ul primei liste este de aproximativ 30%. Deținătorul primei poziții pentru cuvântul cheie rochii mama miresei se poate aștepta la trafic în intervalul de 301.000 * 0,3 clicuri = 90.300 de afișări de pagină pe lună.
Dacă ați ocupat prima poziție pentru toate cele trei cuvinte cheie, vă puteți aștepta la 124.650 de vizualizări de pagină pe lună.
Să presupunem că rata de conversie în magazinul tău online este de 2% (1 la 50 de utilizatori face o achiziție), iar un coș mediu valorează 200 de dolari. Dacă sunteți în TOP 1 pentru aceste trei cuvinte cheie, magazinul dvs. poate genera venituri lunare de 23.790 * 0,02 * 200 = 95.160 de dolari.
Să înțelegem bine – doar trei cuvinte cheie pot genera un venit de 95.160 de dolari. Și doar ca să știi, cuvintele cheie legate de rochii vin în mii.
De aceea , competiția pentru pozițiile de top în rezultatele căutării este o luptă acerbă . În termeni de afaceri, sunt o investiție foarte profitabilă.
De ce și când să vă verificați clasamentul Google?
Acum știți care este clasarea Google pentru un anumit cuvânt cheie și ce puteți câștiga dintr-un clasament înalt. Probabil că începeți să vedeți de ce merită verificările de clasare, dar haideți să aprofundăm puțin, luând în considerare diverse scenarii.
Plătești pentru servicii SEO
Dacă ești un client care încredințează SEO unei agenții, este în interesul tău să rămâi la curent. Urmărirea clasamentului vă va arăta dacă agenția dvs. face o treabă bună.
În multe cazuri, agențiile partajează instrumente de urmărire cu clienții lor, așa că nu ezitați să le cereți accesul.
Oferiți servicii SEO
În calitate de furnizor de servicii SEO, ar trebui să utilizați urmărirea clasamentului din două motive principale:
- urmărirea progresului
Zi de zi, poți vedea dacă eforturile tale se traduc în clasamente mai înalte. Puteți răspunde modificărilor din Google – pe termen lung, vă va face un expert mai bun.
- raportare
Clienților le place transparența. Actualizările regulate cu privire la clasarea lor în rezultatele căutării le oferă un sentiment de confort. Inutil să spun că nu totul este vorba despre poziții, dar acestea rămân întotdeauna un KPI cu care trebuie să ținem cont.
Doriți să optimizați eforturile SEO
Datele despre clasarea dvs. în rezultatele căutării sunt esențiale pentru optimizarea afacerii. Să presupunem că derulezi o campanie SEO pentru un magazin online. Astfel de magazine tind să aibă tone de categorii tematice și produse, ceea ce se traduce într-un număr mare de cuvinte cheie de urmărit.
Dacă campania dvs. SEO acoperă 2000 de cuvinte cheie, urmărirea clasamentului vă va permite:
- identificați cuvintele cheie care aproape au ajuns în TOP 10. Le numim „câștiguri rapide”. De exemplu, dacă știți că aveți 500 de cuvinte cheie în pozițiile 11-15, acestea pot deveni punctul dvs. de focalizare și ținta principală a optimizării.
- prezice volumul de trafic din rezultatele căutării. Pozițiile mai înalte generează de obicei un trafic organic mai semnificativ. Dacă vă urmăriți pozițiile, puteți prezice dacă traficul dvs. va crește sau se va usca.
Vrei să-ți urmărești concurenții
Sfântul Graal al oricărei afaceri. Cunoașterea concurenței este de neprețuit. Când vă urmăriți cuvintele cheie, puteți verifica nu numai pozițiile dvs., ci și pe cele ale concurenților dvs. Vă va permite să:
- verificați distanța dintre dvs. și concurenții dvs.,
- determinați-vă ponderea în categoriile relevante din rezultatele căutării,
- vedeți cuvintele cheie vizate de concurenții dvs.
Capcane în interpretarea și analiza datelor
Analiza datelor și abordarea bazată pe date sunt pe cât de minunate, pe atât de perfide. Interpretarea greșită a datelor duce la concluzii eronate. Concluziile eronate duc la decizii proaste. Iar deciziile proaste înseamnă necazuri.
Mai jos am descris câteva capcane pe care le puteți întâlni atunci când vă ocupați de pozițiile rezultatelor căutării.
Rezultate personalizate
Algoritmii Google continuă să evolueze. Scopul lor este de a oferi utilizatorilor rezultate de cea mai bună calitate. O modalitate de a face acest lucru este prin personalizare - adaptarea rezultatelor la nevoile unui anumit utilizator. Google ajustează rezultatele căutării dvs. la preferințele dvs. pe baza multor factori, cum ar fi locația dvs., istoricul căutărilor sau site-urile vizitate.
Deci unde este capcana? Sistemul de urmărire a clasamentului funcționează de obicei dintr-un „profil curat” fără istoric de căutare. În consecință, pozițiile pe care le vedeți în sistem pot diferi de cele din rezultatele căutării afișate pe dispozitivul dvs. Amintiți-vă că atunci când încercați să identificați cauza discrepanțelor.
Trafic mai lent decât estimat cu formula CTR
O altă greșeală comună. Să presupunem că unul dintre cuvintele mele cheie are 1000 de căutări, site-ul meu este TOP 1, așa că mă aștept la aproximativ 300 de afișări de pagină pe zi. Apoi folosesc formula CTR pentru toate cuvintele mele cheie, însumez rezultatele și stabilesc că traficul meu ar trebui să fie X. În realitate, este X minus 40%.
De ce? Pentru că rezultatele căutării nu arată întotdeauna la fel. Acestea cuprind adesea tot felul de funcții și fragmente Google care pot fura o parte din trafic din TOP 1. Caracteristicile Google includ:
- Hărți Google,
- Graficul de cunoștințe,
- Raspuns direct,
- Stiri google,
…și multe altele. Google continuă să adauge noi funcții, deoarece îmbunătățesc experiența utilizatorului. Cu funcții, aveți nevoie de mai puține clicuri pentru a găsi ceea ce căutați.
Aruncă o privire la exemplul de mai jos:
Chiar dacă Wikipedia apare prima în rezultatele căutării și cuvântul cheie are câteva mii de căutări pe lună, nu m-aș aștepta să genereze mai mult de câteva zeci de clicuri pentru site.
De ce? Pentru că majoritatea utilizatorilor vor fi mulțumiți de răspunsul afișat imediat pe pagina cu rezultatele căutării.
Urmărirea pozițiilor dvs. pe Google
Până acum, ai o notă solidă despre monitorizarea poziției în motorul de căutare. După cum vă puteți da seama, urmărirea manuală a rangului nu are sens. În schimb, există programe dedicate care vă vor arăta pozițiile site-ului dvs. pentru cuvintele cheie alese.
Un astfel de instrument este Senuto, o platformă în care ne-am șlefuit Rank Tracker-ul de câțiva ani. Acum să trecem peste punctele sale importante pe care le puteți găsi deosebit de utile. Veți vedea, de asemenea, cum vă pot ajuta să vă atingeți obiectivele SEO.
Starea actuală dintr-o privire
Odată ce ați configurat un proiect, pozițiile frazelor dvs. primesc actualizări zilnice. Acest lucru ne permite să raportăm zi de zi situația actuală a site-ului dvs.
Veți găsi cele mai recente informații în Raportul Rezumat.
Bara de sus afișează un set de informații cheie:
- Creșteri – numărul de cuvinte cheie care au ajuns la o poziție mai înaltă de ieri.
- Fără modificări – numărul de cuvinte cheie care și-au menținut poziția.
- Scăderi – numărul de cuvinte cheie care au ajuns la o poziție inferioară de ieri.
- Potențial – potențialul general al cuvintelor tale cheie. Calculat prin estimarea traficului total pe care l-ar putea genera cuvintele tale cheie dacă ai urca în TOP 1 pentru toate.
- Potențial utilizat – traficul generat în prezent de cuvintele dvs. cheie în comparație cu potențialul maxim al acestora. Un indiciu despre câtă muncă mai aveți de făcut.
- Poziție medie – poziția medie a cuvintelor cheie în Google. De exemplu, numărul 16.23 indică faptul că vă clasați undeva în jumătatea inferioară a paginii 2 pentru cuvântul cheie mediu.
- Echivalent Google Ads – suma pe care ar trebui să o plătiți în Google Ads pentru traficul generat în prezent de cuvintele dvs. cheie. O măsură excelentă pentru a verifica dacă rezultatele produse de agenția ta SEO merită banii sau – dacă ești de cealaltă parte a gardului – pentru a demonstra că eforturile tale dau roade.
Mai jos, veți găsi diagrama care se află în centrul întregului sistem. Acesta rezumă istoria tuturor valorilor cheie și vă permite să vă comparați site-ul web cu concurența.
Această filă vă arată o imagine de ansamblu asupra situației dvs. actuale în câteva secunde.
O retrospectivă rapidă
Sistemul actualizează zilnic pozițiile cuvintelor cheie. Și mai important – aveți acces la întreaga istorie, zi de zi.
Selector de date vă va permite să reveniți la orice dată din ziua în care ați configurat proiectul în sistem.
Pozițiile dintr-o privire
O altă filă care merită atenția dvs. este Raportul de poziții care listează pozițiile dvs. pentru cuvintele cheie urmărite.
Tabelul este o cornucopia de date utile:
- URL – textul verde de sub cuvântul cheie vă arată adresa URL exactă care apare atunci când utilizatorii fac clic pe linkul dvs. în rezultatele căutării.
- Vizibilitate – volumul de trafic lunar al motorului de căutare la care vă puteți aștepta la pozițiile dvs. actuale. Util pentru a face estimări de trafic.
- Poziția inițială – este întotdeauna bine să știi de unde ai început. Poziția de pornire este rangul site-ului dvs. în prima zi în Rank Tracker.
- Poziție astăzi – poziția ocupată în prezent de site-ul dvs. web pentru cuvântul cheie ales.
- Schimbarea poziției – numărul de poziții cu care s-a schimbat rangul față de ziua precedentă.
- Istoricul pozițiilor – acest mic grafic arată pozițiile cuvintelor dvs. cheie pentru perioada selectată în Selectorul de date de mai sus.
- Modificări de poziție – numărul de modificări (picuri/picături/nicio modificare) în poziție într-o perioadă selectată.
- CPC – vă spune cât ar trebui să plătiți în Google Ads pentru fiecare clic obținut din căutările utilizatorilor pentru cuvântul cheie.
Pagini individuale
Fiecare site web are un fel de arhitectură informațională. Dacă conduceți un magazin online, arhitectura dvs. este organizarea în categorii, subcategorii și produse. Cuvinte cheie diferite conduc utilizatorii către pagini diferite de pe site-ul dvs. Având în vedere acest lucru, este bine să știți ce file sau categorii se descurcă cel mai bine.
Rank Tracker include un raport care vă va arăta exact asta.
Raportul Pagini include:
- URL – fila listată în rezultatele căutării Google.
- Vizibilitate – traficul total estimat care vine la adresa URL.
- TOP 3 – numărul de cuvinte cheie pentru care URL-ul este listat în primele trei poziții (locul 1–3) în rezultatele căutării.
- TOP 10 – la fel ca mai sus, dar pentru rangurile 1–10.
- TOP 50 – la fel ca mai sus, dar pentru rangurile 1–50.
- Total căutări – numărul mediu total de căutări pe lună, calculat pentru toate cuvintele cheie pentru care URL-ul dvs. se află în TOP 50.
- TOP cuvânt cheie – cuvântul cheie care generează cel mai mare trafic pentru adresa URL.
- Poziție – poziția ta pentru cuvântul cheie TOP.
Distanța față de concurență
Dacă sunteți interesat de concurența dvs., probabil că veți găsi Rank Tracker de mare ajutor. Pentru început, îți prezintă o analiză a distanței tale față de concurență.
Valorile disponibile pentru site-ul nostru web pot fi inspectate pentru oricare dintre concurenții dvs. Fără îndoială, marketwatch.com conduce grupul și ocupă cele mai înalte poziții.
„Fur cuvinte cheie de la concurența mea”
O altă caracteristică disponibilă în Competiție este opțiunea de a „fura” cuvintele cheie ale rivalilor tăi. Unul dintre numeroasele instrumente oferite de Rank Tracker vă poate arăta cuvintele cheie pentru care concurența dvs. este vizibilă și tu nu.
Cu aceste setări, puteți vedea cuvintele cheie pentru care site-ul dvs. nu se clasează în TOP 10, dar concurentul o face.
Câștigurile tale rapide
După cum am menționat deja, urmărirea clasamentului este utilă pentru a determina ce cuvinte cheie se apropie de TOP 10 rezultate ale căutării. Senuto Rank Tracker are un sistem avansat de filtre care vă va arăta lista exactă a acestor cuvinte cheie.
Aplicați filtrul pentru a vedea cuvintele cheie pentru care poziția dvs. este mai mică de 10, dar mai mare de 20 (locul 11-19). Aceste cuvinte cheie au potențialul de a începe să genereze trafic pentru site-ul dvs. în cel mai scurt timp. Este o chemare bună pentru a le face în centrul atenției și eforturilor tale.
Învelire
Urmărirea clasamentului în Google este un subiect larg explorat de mulți ani. Majoritatea companiilor care realizează importanța traficului motorului de căutare își urmăresc pozițiile în fiecare zi. Acum știți cum să o faceți corect, care sunt beneficiile și ce greșeli să evitați atunci când vă analizați datele. Profită la maximum în timpul campaniilor tale SEO!