Ce este eCPM și cum se calculează?

Publicat: 2021-07-06
  1. Ce este CPM
  2. Când să luați în considerare CPM?
  3. Cum se calculează CPM?
  4. Ce este eCPM în publicitate?
  5. eCPM vs. CPM
  6. Există o diferență între eCPM și eRPM?
    1. Cum se calculează eCPM: Formula eCPM
    2. Cum se calculează un CPMe mediu pentru mai multe campanii publicitare?
    3. Cum se calculează suma CPMe pentru alte modele de cumpărare de anunțuri?
  7. Cum să vă măriți suma CPMe?
  8. Rezumând

Odată ce începeți să lucrați cu analiza web în marketing, publicitate sau vânzări, cu siguranță vă veți întreba ce este CPM și care este diferența dintre CPM și eCPM. Nu o veți rata, deoarece acesta este unul dintre instrumentele populare pentru evaluarea costului unei campanii de publicitate. Nu numai pe internet, ci și în presa scrisă, radio și televiziune.

Nu este un secret pentru nimeni că raportul cost-venit arată eficiența unei campanii de publicitate. De aceea, specialiștii în marketing analizează valorile CPM, precum și alte valori pentru a formula cele mai profitabile strategii pentru a alinia obiectivele de afaceri și bugetul pe termen lung.

Fără a prognoza costurile, companiile nu pot lansa o campanie eficientă. Atunci când calculează costurile și veniturile, marketerii se bazează pe unul dintre modelele existente pentru estimarea bugetului de publicitate.

În acest articol, vom oferi un răspuns la întrebarea „ce este eCPM”, apoi vom explica cum să-l calculăm. Cu toate acestea, înainte de a începe cu eCPM, să aruncăm o privire mai atentă la CPM.

Ce este CPM

CPM înseamnă Cost Per Millenium, adică costul pe o mie de afișări al unui banner, reclamă sau orice altă unitate comercială. Millenium (sau prescurtat Mille) este un cuvânt latin pentru 1 000. Așadar, de fiecare dată când un agent de publicitate își afișează anunțul de 1 000 de ori, costul pentru vizionările respective este CPM.

Acest model de plată a venit din mass-media tradițională. Presa scrisă și televiziunea lucrează pentru popularizarea în masă a mărcilor agenților de publicitate, deci costul este calculat pentru o mie de consumatori, și nu pentru un singur telespectator.

Caracteristici ale modelului cost-pe-milă:

  • Contorizează fiecare afișare a anunțului, indiferent dacă utilizatorul face clic pe el sau îl ignoră.
  • Clicurile pe anunțuri sunt gratuite, doar afișările sunt contorizate.
  • Publicitatea va fi afișată publicului țintă, care este un grup specific de consumatori care, cel mai probabil, doresc să cumpere produsul sau serviciul dvs.
  • Activitatea utilizatorilor pe site-urile editorului determină perioada de timp în care anunțul câștigă 1 000 de afișări. Cu cât mai multă activitate, cu atât anunțul câștigă mai repede afișări.

Când să luați în considerare CPM?

Nu există modele proaste de prețuri publicitare - există campanii prost planificate. Dacă o companie alege o strategie greșită, atunci nu ar trebui să fie surprinzător că implementarea modelului CPM poate duce la rezultate destul de dezamăgitoare. Cu toate acestea, există mai multe cazuri în care companiile ar trebui să ia în considerare CPM pentru campaniile lor publicitare.

când CPM este cel mai bun pentru agenții de publicitate

Costul pe milă este cel mai bun atunci când doriți să anunțați lansarea unui nou produs sau serviciu, să vă popularizați marca sau marca comercială. Plata pentru afișări este potrivită și atunci când informăm clienții despre reduceri, promoții, vânzări și alte programe de fidelitate. De obicei, aceste anunțuri necesită bugete mari, deoarece eficacitatea unei campanii depinde direct de cât de des sunt afișate anunțurile. Puteți specifica costul pentru 1000 de afișări de anunțuri și, pe baza prețului oferit, platforma publicitară le va programa.

Modelul CPM este adesea folosit de startup-uri pentru a construi cunoașterea mărcii și pentru a-și consolida poziția pe piață, precum și de mărcile populare pentru a promova un nou produs sau serviciu. Eficacitatea vizualizărilor anunțului este definită de numărul de clicuri (CTR) pe anunț.

Dacă rata de clic este prea mică, probabil că nu veți obține o rentabilitate a investiției dvs. în publicitate. Aceasta înseamnă că ar trebui să verificați setările anunțurilor și să vă asigurați că oferiți ceva pe care publicul țintă ar dori să-l cumpere.

Cum se calculează CPM?

Formula clasică de calculare a costului a 1 000 de afișări include doar două valori. Primul este costul plasării unui anunț, al doilea este numărul total de vizualizări ale anunțului.

Să presupunem că derulați o campanie de publicitate grafică. Obțineți 10 000 de afișări și costă 10 USD. Care este CPM-ul tău? Formula CPM este destul de simplă:

CPM = (cheltuieli publicitare totale/ afișări totale de anunțuri) x 1000 de afișări.

formula de calcul cpm

1 pas: împărțiți cheltuielile publicitare totale la numărul total de afișări

Pasul 2: înmulțiți-l cu 1 000.

Asta vă va oferi care este CPM-ul dvs.

În acest caz, 10 împărțit la 10 000 este 0,001. 0.001 ori 1 000 este egal cu 1 dolar. Deci, acesta ar fi suma dvs. CPM totală pentru campania publicitară.

Ce este eCPM în publicitate?

Ce înseamnă eCPM? Să aruncăm o privire mai atentă la definiția eCPM: eCPM (costul efectiv pe mille sau costul efectiv pe o mie de afișări) este o valoare a editorului care caracterizează veniturile unei platforme de publicare generate din o mie de afișări de anunțuri. Cu cât eCPM este mai mare, cu atât veniturile editorului din campaniile publicitare sunt mai mari. În paragraful următor, vom clarifica CPM vs. eCPM și cum să nu evităm confuzia între aceste două acronime.

CPM și venit

eCPM vs. CPM

Deci, care este diferența dintre CPM și eCPM? Acum, când cunoașteți semnificația eCPM, vedeți că eCPM este similar cu CPM. Cu toate acestea, calculele CPM iau în considerare un preț fix pe care un agent de publicitate este dispus să îl plătească pentru o mie de afișări, în timp ce eCPM definește venitul publicitar generat de mai mulți agenți de publicitate care licitează pentru afișări cu CPM-uri diferite. În plus, eCPM le permite editorilor să măsoare venitul mediu din reclame la o mie de afișări.

Cealaltă diferență între CPM și eCPM este că CPM este un model de cumpărare de anunțuri, în timp ce eCPM este o valoare a veniturilor care poate fi aplicată oricărei metode de stabilire a prețurilor. Înseamnă că eCPM-urile pot fi calculate nu doar pentru campaniile CPM, ci și pentru alte metode de stabilire a prețurilor, cum ar fi CPC sau CPA.

Există o diferență între eCPM și eRPM?

Nimic altceva decât semantică cu adevărat. eCPM și eRPM (venit efectiv pe mil) se referă de obicei la același concept. Singura diferență este contextul în care sunt folosite. În mod tradițional, eCPM este o valoare a unui agent de publicitate, deoarece definește costul campaniei, iar ePRM este o valoare a editorului, deoarece definește venitul din campania agentului de publicitate.

Deoarece ar putea părea confuz să vorbim despre aceleași numere în limbi diferite, editorii încearcă să folosească termenul „eCPM” atunci când vorbesc cu agenții de publicitate.

Cum se calculează eCPM: Formula eCPM

Formula de calcul eCPM este destul de simplă:

CPMe = (venituri totale din anunțuri/ afișări totale ale anunțurilor) x 1000 de afișări.

formula de calcul ecpm

Cum se calculează un CPMe mediu pentru mai multe campanii publicitare?

Să presupunem că au existat două campanii publicitare cu sume CPM diferite. Primul agent de publicitate a plătit 10 USD pentru 2 000 de afișări, iar al doilea a plătit 12 USD pentru 3 000 de afișări. Aceasta înseamnă că editorul a generat un venit total de 22 USD la 5 000 de afișări.

Suma eCPM ar fi calculată după cum urmează: (22 USD/ 5 000) x 1 000 = 4,4 USD

Cum se calculează suma CPMe pentru alte modele de cumpărare de anunțuri?

Să ne imaginăm că doriți să calculați suma CPMe pentru o campanie CPC (cost-pe-clic). Primul pas este să înmulțiți numărul de clicuri cu rata cost-pe-clic. Acest lucru vă va oferi un venit total. Al doilea pas este să împărțiți numărul de vizionări ale anunțurilor la 1 000. Acest lucru vă va oferi numărul la fiecare 1 000 de afișări.

De exemplu, campania publicitară a fost afișată de 1 milion de ori, unde serverul de anunțuri a numărat 2 000 de clicuri. Rata CPC pentru campanie a fost de 1 USD. Pentru a calcula venitul total, înmulțiți 2 000 de clicuri cu 1 USD. Acest lucru vă va oferi 2 000 USD. Acum, să calculăm de câte ori a câștigat anunțul 1 000 de afișări. Pentru aceasta, împărțiți 1 milion de vizualizări de anunțuri la 1 000. Acest lucru vă va oferi 1 000.

Deci, să calculăm eCPM: 2 000 USD/ 1 000 = 2 USD

Cum să vă măriți suma CPMe?

Nu vă faceți griji dacă eCPM-ul dvs. este prea scăzut. Există mai multe moduri de a-l îmbunătăți.

Colaborați cu agenții de mediere publicitară/SSP

Ce este medierea publicitară? Este un SSP (Supply Side Platform) care permite editorilor de aplicații să gestioneze mai multe rețele publicitare, ajutând la simplificarea întregului proces de monetizare.

Lucrând cu o platformă de mediere publicitară, nu este nevoie să calculați și să comparați manual CPME-ul mai multor rețele publicitare. Cu ajutorul unui SSP, vă puneți inventarul la dispoziția mai multor ofertanți și câștigă cea mai mare sumă licitată, ceea ce ajută la creșterea veniturilor totale, sporind astfel eCPM.

Încercați Smartyads SSP care oferă editorilor web oportunități de a maximiza direct veniturile din publicitate. SmartyAds SSP oferă control complet asupra inventarului publicitar și transparență totală la toate nivelurile. SSP funcționează cu diferite surse de cerere, cum ar fi DSP-uri, rețele publicitare, schimburi de anunțuri etc., ceea ce garantează că stocurile dvs. vor fi deschise pentru mai mulți ofertanți, îmbunătățind astfel eCPM-ul dvs.

cum funcționează ssp

Încercați diferite formate de anunțuri

În prezent, există o grămadă de formate de reclame digitale pe care companiile le folosesc pentru a-și promova afacerile: bannere, pereți de oferte, interstițiale, videoclipuri etc. Sfatul nostru este să verificați în mod regulat care dintre ele funcționează pentru dvs. și care nu. Dacă ați observat că o anumită unitate de anunțuri are în mod constant o sumă CPMe scăzută, eliminați-o din oferta dvs. de anunțuri.

Cu toate acestea, unele formate au funcționat mai bine din punct de vedere istoric. De exemplu, încercați formatul de anunț video cu recompensă. Cu videoclipurile cu recompensă, oferiți utilizatorilor monedă virtuală sau articole în schimbul vizionarii reclamelor.

Modificarea plasării anunțului

Joacă-te cu diferite destinații de plasare a anunțurilor și vezi unde funcționează cel mai bine. De asemenea, încercați să experimentați cu numărul de anunțuri. Scopul este de a afișa reclame în locul și momentul în care utilizatorii sunt cei mai activi. Cu toate acestea, nu ar trebui să afecteze experiența utilizatorului și utilizarea site-ului.

Fiți la curent cu eCPM-ul industriei

Fiți la curent cu standardele din industrie. Rețineți, formatele de anunțuri evoluează - acele formate care sunt la mare căutare astăzi ar putea să nu fie atât de performante mâine și invers. De aceea, ar trebui să verificați în mod regulat CPMe medie a diferitelor formate de anunțuri.

Faceți-vă site-ul prietenos pentru dispozitive mobile

Știați că majoritatea traficului pe internet vine de pe mobil? Încercați să vă optimizați site-ul pentru mobil. Pentru aceasta, puteți începe cu implementarea AMP, care este o opțiune bună pentru ca site-ul dvs. să funcționeze mai rapid, precum și pentru a vă adapta anunțurile pentru ecranele mobile.

Generați trafic pentru motoarele de căutare

Cu bune practici SEO, obțineți utilizatori de căutare organică care au venit pe site-ul dvs. pentru a îndeplini o nevoie de informare. Mai mult, publicând conținut de înaltă calitate, îi motivezi pe utilizatori să petreacă mai mult timp pe site-ul tău web, ceea ce permite creșterea eCPM-ului.

Creșteți rata de vizibilitate a anunțurilor

Rata de vizibilitate este procentul de anunțuri pe care utilizatorii dvs. le văd de fapt. Numai acele anunțuri care sunt vizibile în proporție de cel puțin 50% pe ecran timp de o secundă sau mai mult. De exemplu, site-ul dvs. are opt afișări de anunțuri, dar numai patru dintre ele sunt vizibile. Aceasta înseamnă că rata de vizibilitate este de 50%. Prin îmbunătățirea ratei de vizibilitate, site-ul dvs. web devine mai atrăgător pentru agenții de publicitate.

Rezumând

Suma CPMe este o valoare finală pentru editori, pentru a evalua și optimiza generarea de bani. eCPM oferă una dintre cele mai eficiente metode de măsurare a performanței veniturilor și a costurilor campaniei pentru o mai bună prognoză. Prin calcularea eCPM, puteți, de asemenea, să analizați eficiența plasării de reclame, precum și să comparați performanța diferitelor formate de publicitate.

Căutați un eCPM ridicat? Înscrieți-vă și începeți să monetizați inventarul pe SmartyAds SSP!