Ödeme Yapan Kullanıcı Başına Ortalama Gelir (ARPPU) hakkında bilmeniz gereken her şey

Yayınlanan: 2018-08-07

Bu makale ARPPU ile ilgili her şeyi kapsar – tanımı, formülü, ARPPU'yu hesaplarken kaçınılması gereken hatalar, ARPPU aracı ve ARPPU'nuzu büyütmenin yolları.

Öyleyse derinlere dalalım.

Ödeme Yapan Kullanıcı Başına Ortalama Gelir gizle
1. Ödeme Yapan Kullanıcı Başına Ortalama Gelir Nedir / ARPPU Nedir?
2. ARPPU hesaplamaları
3. İnsanların ARPPU'yu hesaplarken yaptığı 3 yaygın hata
3.1. ARPPU ve ARPU aynıdır
3.2. ARRPU = Toplam Gelir / Toplam kullanıcı
3.3. Ortalama Kontrol ve ARPPU aynıdır
4. İşletmeniz için doğru ARPPU'yu edinin
5. 550$ ARPPU... dalga mı geçiyorsun?
6. ARPU'nuzu önemli ölçüde etkileyen iki faktör
6.1. Düşük fiyat aralığı
6.2. Daha düşük veya daha yüksek değerli planlara geçiş yapan müşteriler
7. ARPPU neden bu kadar önemli?
7.1. İşletmenizin mali durumunu gösterir
7.2. Kişilerinizden yeterince değer alıp almadığınızı gösterir
7.3. Pazarlama ve satış ekiplerinizin doğru anlaşmaları yönlendirdiğinin doğrulanması
8. ARPPU'nuzu optimize etmenin ve büyütmenin 5 uygulanabilir yolu
8.1. Fiyatı artırın - ancak akıllıca ve haklı olarak
8.2. Yukarı satış / çapraz satış teklif edin
8.3. Diğer değerli ürünleri tanıtın
8.4. Krem kalabalığa odaklanın
8.5. Düşük büyüme potansiyeli olan müşterileri görmezden gelin
9. Yorumlar… geri bildirim?

Ödeme Yapan Kullanıcı Başına Ortalama Gelir Nedir / ARPPU Nedir?

Ödeyen Kullanıcı Başına Ortalama Gelir (ARPPU), ödeme yapan bir müşteriden kazandığınız ortalama para miktarıdır.

ARPPU formülü

Örnek
Aylık yinelenen geliriniz 100 ödeme yapan müşteriden 10000 ABD Doları ise, ARPPU'nuz 100 ABD Doları olacaktır.

Hatta bazıları arayabilir Hesap Başına Ortalama Gelir (ARPA) olarak ARPPU.

ARPPU hesaplamaları

ARPPU, aylık yinelenen gelire ve aktif ödeme yapan müşterilere göre hesaplandığından, şunlara ihtiyacınız vardır:

  • Net MRR
  • Toplam aktif ödeme yapan müşteri sayısı

Net MRR'ye nasıl ulaşılır?

  • Yükseltme gelirini dahil et
  • Mevcut ödeme yapan kullanıcıların gelirini dahil et
  • Yeni aboneliklerden elde edilen geliri dahil et (Tam fiyat + sıfır olmayan indirimli)
  • Yıllık veya üç aylık abonelikler için geliri aylık bazda normalleştirin
  • Not düşürme ve iptallerden elde edilen gelir kaybını azaltın

MRR hesaplama derdinden kurtulmak ister misiniz? - İşte nasıl.

Toplam ödeme yapan müşteri edinme
Yalnızca size ödeme yapan ve aktif hesapları olan müşterileri dahil edin.

Aşağıdaki kullanıcı türlerini eklemek, aylık ortalama gelirinizi azaltacak ve size şirketin nasıl performans gösterdiğine dair çarpık bir görüntü sağlayacaktır. Bu aşağıdaki kullanıcıları hariç tut :

  • Ücretsiz denemeler
  • Ücretli denemeler
  • İptal edilen abonelikler
  • Etkin olmayan abonelikler

Yukarıdaki koşullara dayanarak, ARPPU'nuzu hesaplayalım .

1 Temmuz – 31 Temmuz 2018 tarihleri ​​arasında; işte ne oluyor :

  • 35 mevcut müşteri ayda 100 ABD dolarını yeniler
  • 3 müşteri yıllık planlar için 1200$ ödedi
  • 2 müşteri her üç ayda bir 180 dolar ödüyor
  • 5 müşteri planı 100$'dan 150$'a yükseltti
  • 5 müşteri 100$'lık planlarını 80$'lık plana indirdi
  • 10 yeni müşteri, %20 İNDİRİM kuponlarını kullanarak 100$'lık plana abone olur
  • 5 müşteri 100 dolarlık planını iptal etti

Yukarıdaki senaryoda, yıllık ve üç aylık ücretli müşterilerden elde edilen gelirin aylık olarak normalleştirilmesi gerekiyor ve ardından bunları aylık yinelenen gelire ekleyin.

  • Yıllık 1200$'lık plan müşterilerinin MRR'ye katkısı 300$ olacaktır. [(1200/12)*3]
  • Üç aylık plandaki müşterilerden MRR katkısı 120 $ olacaktır. [(180/3)*2]
  • Mevcut ödeme yapan müşteriler MRR'ye 3500 $ katkıda bulunur.
  • Yükseltmeler 250 $, yeni müşteriler MRR'ye 800 $ ekler
  • Düşürmeler ve iptaller, MRR'nizi 600 $ azaltır

ARPPU'yu hesaplarken insanların yaptığı 3 yaygın hata

ARPPU ve ARPU aynıdır

ARPPU metriğini analiz ederken, Kullanıcı Başına Ortalama Gelir (ARPU) olan benzer bir metrik daha var. Bazen işletmeler bu terimlerin her ikisiyle de karışır ve her ikisinin de aynı olduğunu varsayar, ancak değildir! Her iki metrikte de temel bir değişim var.

ARPPU, aylık yinelenen gelirin toplam aktif ödeme yapan müşteri sayısına bölünmesiyle hesaplanır.

Diğer taraftan, Kullanıcı Başına Ortalama Gelir (ARPU) = Aylık Yinelenen Gelir / Tüm kullanıcılar (ücretli + ücretsiz).

30'u ödeme yapan 100 kullanıcınız olduğunu varsayalım. Ve toplam aylık yinelenen geliriniz 3000$'dır.
yani senin ARPU 3000/100 = 30$ olacaktır.

Bu, bir kullanıcının size ayda 30 ABD doları getirdiği anlamına gelir.

Ayrıca, hesaplayın 3000/30 = 300 $ olan ARPPU bu, ödeme yapan bir kullanıcının size ayda 300 ABD doları getireceği anlamına gelir.

Bu, her iki değer arasında önemli bir fark olduğunu gösterir. Bu nedenle, hem ARPPU hem de ARPU kullanıyorsanız, bunları açıkça belirtin.

ARRPU = Toplam Gelir / Toplam kullanıcı

Aylık yinelenen geliri dikkate almak yerine, insanlar kazanılan toplam geliri dikkate alabilir. Ancak abonelik işletmeleri için, işletmenizin gerçek resmini gösteren şey, aylık düzenli gelirdir.

Dolayısıyla, her iki durumda da toplam kullanıcı sayısı her zaman ödeme yapan kullanıcılardan daha fazla olacaktır.

Ortalama Kontrol ve ARPPU aynıdır

ARPPU'yu hesaplarken işletmelerin yaptığı bir diğer yaygın hata, ARPPU olarak Ortalama Kontrol .

Bu yanlış!

Sonuç olumsuz olmayabilir, ancak işi yanlış yönlendirebilir.

Ortalama Çek, ortalama bir işlem değeridir ve işlem sayısı, ödeme yapan kullanıcı sayısıyla aynı olamaz. Bir kullanıcı bir ay içinde tekrar tekrar ödeme yaparsa, yaptığı işlem sayısı ARPPU hesaplamasına alınmaz, ancak Ortalama Çek hesaplamasında dikkate alınır.

Bunu bir örnekle anlamaya çalışalım.

50 kullanıcının her birine 50 ABD doları ödediğini ve daha sonra 10'unun yine her birine 10 ABD doları ödediğini varsayalım. Bu durumda ARPPU (50 x 50 $ + 10 x 10 $)/50 = 52 $ olacaktır.

Öte yandan, Ortalama Çek hesaplaması için, geliri (50 x 50 $ + 10 x 10 $)/60 = 43 $ olan işlem sayısına böleceğiz.

İşletmeniz için doğru ARPPU'yu edinin

İş modelinizin doğru ARPPU'yu belirlemesi gerekiyorsa ve yukarıda tartıştığımız gibi bazı hatalar yapmış olabilirsiniz, ne yapardınız?

İşletmeniz için doğru ARPPU'yu kısa sürede türetebilecek Putler'ı kullanın. Yalnızca ARPPU değil, LTV, MRR, Kayıp oranı ve daha fazlası gibi diğer değerli abonelik ölçümlerini de alırsınız.

Putler abonelikleri arppu
Putler abonelikleri arppu

Ek olarak, satışlarınız, ürünleriniz, müşterileriniz ve ziyaretçilerinizle ilgili derinlemesine raporlama ve analizler.

Ödeme ağ geçitlerinizi/e-ticaret sistemlerinizi Putler'a bağlayın ve işletmenizin tam bir resmini elde edin.

Putler ana kontrol paneli
Putler ana kontrol paneli

550$ ARPPU... dalga mı geçiyorsun?

Rakam bir rüya gibi görünüyor değil mi? Ama bu bir gerçek.

Bunu ne ünlü bir teknoloji devi ne de herhangi bir yatırım holdingi başardı. Bu dönüm noktasına 2015 yılında “ Game of War ” oyunuyla ulaşmış olan bir oyun şirketi Machine Zone .

Bu değer inanılmaz ve oyun bu değere bazı ilginç taktiklerle ulaştı. Hangi taktikleri uyguladılar? Orijinal makaleden alıntıya buradan bakın.

Tabii ki, birçok oyun böyle şeyler yapar ve Machine Zone'un başarısının bir kısmı, diğer stüdyoların para kazanma tekniklerini nasıl kopyalayacaklarını bulamamış olmalarıdır.

ARPU'nuzu önemli ölçüde etkileyen iki faktör

Düşük fiyat aralığı

Ayda 10, 15 ve 20 dolar gibi ücret alıyorsanız, ARPPU'nuz oldukça düşük olacaktır.

Düşük ARPU, destek, altyapı ve ölçeklendirme sorunlarının sizi daha sert ve daha hızlı vurduğu anlamına gelir. İş hayatında kalmakta zorlanacaksın.

Daha düşük veya daha yüksek değerli planlara geçiş yapan müşteriler

Alt planlarınızda çoğunluk ve faydalı özellikler sunarsanız, müşteriler bu planlara bağlı kalmaktan mutluluk duyacaktır. Sonuç olarak, daha yüksek planlarda müşterileriniz olmayacak; böylece ARPPU'nuzu büyük ölçüde vurur.

ARPPU neden bu kadar önemli?

ARPPU tüm kullanıcılar arasında sadakati belirler , daha sadık olanlar size her ay ödeme yapar. Başka bir deyişle, yüksek ARPPU mevcut müşterilerden daha fazla para getirme potansiyeline sahiptir.

Ek olarak, sağladığınız değere veya şirketin gelirine göre yüksek bir ARPPU'ya sahipseniz, daha iyi bir değer oranı sağlayan bir ürününüz olduğunu bilirsiniz.

İşletmenizin mali durumunu gösterir

ARPPU'nuz 50 ABD Doları gibi düşükse, sürdürülebilir bir şirket büyütmek için bir metrik ton müşteriye ihtiyacınız olduğunu bilirsiniz. Bu, fiyatlandırma ve değer açısından ne tür bir işletme olmanız gerektiğini görmenizi sağlar.

Daha yüksek bir ARPPU, büyümekte olduğunuzu gösterir. Daha düşük bir ARPPU, ürününüzün pazara uygun olmadığını gösterir.

Kişilerinizden yeterince değer alıp almadığınızı gösterir

Çok sayıda küçük, dikkat dağıtıcı (ve pahalı) düşük gelirli müşteriyi hedefleyerek ARPU'nuzu kesinlikle söndürüyor olabilirsiniz. Tüketici alanında veya yüz binlerce (milyonlarca değilse) potansiyel müşteriye sahip bir alanda değilseniz, o zaman 100 $/m'nin altındaki müşterileri kovalamamalısınız. Alıcı kişilerinizi doğru bir şekilde ölçtüğünüzden ve büyüme için doğru olanları hedeflediğinizden emin olun.

Pazarlama ve satış ekiplerinizin doğru anlaşmaları yönlendirdiğinin doğrulanması

Zaman içinde sürekli artan bir ARPU, satış ve pazarlama değeri tekliflerinizin ve hedeflemenizin zaman içinde sürekli olarak daha iyi hale geldiğini gösterir. Esasen, daha verimli hale geliyorsunuz.

ARPPU'nuzu optimize etmenin ve büyütmenin 5 uygulanabilir yolu

ARPPU'yu SaaS işiniz için optimize etmenin beş yolu:

Fiyatı artırın - ancak akıllıca ve haklı olarak

ARPPU'yu arttırmanın en yaygın yöntemi. Ancak bu, mevcut müşterilerle sürtüşmeye neden olmamalıdır, aksi takdirde yükseltmeden daha fazla kullanıcı vazgeçecektir.

Fiyatı artırıyorsanız, bunun için güçlü bir gerekçe sunmanız gerekir. Mümkünse, mikro fiyat artar mı ; müşteriler şikayet etmeyecek.

Yukarı satış / çapraz satış teklif edin

Daha fazla satış yapmaya (müşterileri hesapları yükseltmeye davet etmeye) veya çapraz satış yapmaya (varsa ilgili ek hizmetler sunun) deneyebileceğiniz önemli temas noktalarını belirleyin.

vermek sınırlı ücretsiz deneme çalıştırması, kullanıcıların sona ermeden önce ücretli plana kaydolmasına da olanak tanır .

Buradaki oyun, geçmiş kullanıcı davranışlarını analiz etmek, kullanıcıların bir yükseltmeden en çok faydalanabilecekleri önemli dönüm noktalarını belirlemek ve adım atmaktır.

Diğer değerli ürünleri tanıtın

Başarılı bir müşteri ilişkisi kurduktan sonra, kullanıcı tabanınız için anlamlı olan diğer ürünlerinizi, bağlı kuruluş ürünlerinizi sunabilirsiniz.

Krem kalabalığa odaklanın

Pazarı derinlemesine anlamak ve tutarlı bir şekilde olağanüstü değer sunmak için yeterli deneyime sahip olarak, özel üyelik teklifi veya yüksek fiyatlı hizmetler satmaya çalışan müşterilerin ilk %1-2'sine odaklanmak premium destek, müşteri başarı yönetimi vb.

Düşük büyüme potansiyeli olan müşterileri görmezden gelin

Yüksek ücretli katmanlara ilerleme olasılığı en düşük olan müşteri segmentlerini daraltın. Çapraz satış ve yukarı satış için daha fazla kaynak ayırın ARPU üzerinde olumlu bir etkisi olacak yüksek büyüme potansiyeli olan müşterilere.

Yorumlar… geri bildirim?

ARPPU ile ilgili tüm yönleri kapsamaya çalıştık. Herhangi bir sorunuz, aynısı için öneriniz varsa, aşağıya bir yorum bırakın, biz ona geri döneceğiz.