21 Pazarlama KPI'ları ve SaaS İşletmelerinin İzlemesi Gereken Metrikler
Yayınlanan: 2022-07-07SaaS pazarı 2021'de %15'in üzerinde büyüdü ve 2021-2028 dönemi için %27,5'lik bir CAGR kaydetmesi muhtemel.
Ayrıca, ilk 10 SaaS şirketi, toplam 800 milyar dolarlık toplam piyasa değerini geçti .
Bu üstel büyümeyle birlikte SaaS işletmeleri de pazarlama stratejilerini geliştiriyor ve yükseltiyor.
Teknolojik gelişmeler sayesinde SaaS işinizin neredeyse her yönünü ölçebilirsiniz. Ancak verilere ne kadar çok erişimimiz olursa, neyin izleneceğine dair belirsizliğe o kadar fazla katkıda bulunur.
Bu, en alakalı ve önemli SaaS pazarlama ölçümlerine ve KPI'lara öncelik vermenin yardımcı olduğu yerdir.
Bu yazıda şunları tartışacağız:
- SaaS KPI'ları ve metrikleri nelerdir,
- Neden onları izlemelisiniz ve
- İzlemeniz gereken 21 SaaS ölçümü ve KPI
Hemen dalalım.
SaaS Pazarlama Metrikleri ve KPI'ları nelerdir ?
KPI'lar ve Metrikler hakkında çok fazla kafa karışıklığı olduğu için, önce ortalığı temizleyelim ve her iki terimin de ne anlama geldiğini anlayalım.
Saas Metrikleri
Basit bir ifadeyle, SaaS metrikleri, iş performansıyla doğrudan veya dolaylı olarak ilişkilendirilen ölçülebilir verileri ifade eder. Bu veri noktaları, istenen sonuçlara ulaşmadaki başarının veya başarısızlığın arkasında bir bağlam sağlar.
Teknik olarak, ölçebileceğiniz her şey bir iş metriği olarak kabul edilebilir. Bu nedenle, sayısız metriği takip etmeye ve iyileştirmeye çalışırken kendinizi kaptırmak kolaydır.
Ancak, bir SaaS şirketi olarak gelir, kar ve marjlar gibi daha geniş kapsamlı hedefleri doğrudan etkileyen metrikleri izlemeye öncelik vermelisiniz.
SaaS TPG'leri
Anahtar Performans Göstergesi (KPI) ise belirli iş hedeflerine katkıda bulunan bir ölçümdür. KPI'ların genellikle lazer odaklı belirli hedeflere ve hedeflere odaklanmasının nedeni budur.
Örneğin, %10 net kar marjı elde etmek bir KPI'dır. Burada %10'luk hedef bir kıyaslama işlevi görür ve alt çizgi ile uyumludur.
Bununla birlikte, metrikler ile KPI'lar arasındaki temel fark, bir metriğin çevresinde bir hedef olmadan var olabilmesi, ancak KPI'ların bulunamamasıdır. Ayrıca, çoğu metriğe bir hedef ekleyebilir ve bunları KPI'lara dönüştürebilirsiniz.
Bununla birlikte, her KPI bir metriktir ancak her metrik bir KPI olamaz.
SaaS KPI'larını ve Metriklerini İzlemek Neden Önemli?
SaaS işletmeleri, gelirlerinin çoğu ya aylık aboneliklerden ya da yıllık sözleşmelerden geldiği için diğer çevrimiçi işletmelerden farklı çalışır.
E-Ticaret işletmelerinin aksine, SaaS şirketleri, tamamlanması birkaç hafta hatta ay sürebilen daha uzun bir müşteri edinme döngüsüne sahiptir. Ayrıca, çoğu SaaS işletmesi, sağlam bir içerik pazarlama stratejisiyle gelen - organik olarak da adlandırılan - bir yöntem kullanarak müşteriler kazanır .
Organik büyüme biraz zaman alabilir, ancak yine de müşteri kazanımına kaynak yatırımı yapmaya devam etmeniz gerekir.
Bu nedenle, temel SaaS ölçümlerini ve KPI'ları izlemek, uzun vadeli büyüme için strateji oluşturmanıza ve maliyetlerinizi ve gelirlerinizi takip etmenize yardımcı olabilir. Bu şekilde, genel iş stratejinizde de ince ayar yapabilirsiniz.
İzlenecek Temel SaaS Pazarlama Metrikleri ve KPI'ları
Artık SaaS KPI'ları, metrikleri ve bunları izlemenin önemini bildiğinize göre, bir SaaS işletme sahibi olarak izlemeniz gereken 21 temel metriği ve KPI'yi (belirli bir sırayla) tartışalım.
1. Aktif Kullanıcılar
Aktif kullanıcılar, SaaS ürününüzle günlük olarak etkileşime giren kişi sayısını ifade eder. Burada etkileşim, SaaS uygulamasına giriş yapmak veya onu kullanmak anlamına gelir.
SaaS müşteri tabanınızın temel bir akıl sağlığı kontrolüdür. Daha yüksek bir oran, kullanıcıların ürününüzü kullanmaktan zevk aldığını veya üründe değer bulduğunu veya her ikisini birden gösterir.
En yaygın aktif kullanıcı metrikleri Günlük Aktif Kullanıcılar (DAU), Haftalık Aktif Kullanıcılar (WAU) ve Aylık Aktif Kullanıcılardır (MAU).
Ancak, Yapışkanlık oranı olarak da bilinen DAU/MAU, bu ölçümleri daha iyi anlıyor.
Örneğin, ürününüzü aylık 1000 kişi, günlük 300 kişi kullanıyor. Yani DAU/MAU oranınız %30'dur.
İyi veya kötü bir yapışkanlık oranı için standart bir kıyaslama olmamasına rağmen, ne kadar yüksekse o kadar iyidir.
2. Aylık Yinelenen Gelir (MRR)
Aylık Yinelenen Gelir (MRR), her ay kullanıcılardan aldığınız kazançlardır.
Çoğu SaaS işletmesi, aylık aboneliklerden elde edilen gelirin büyük bir kısmını oluşturduğundan, izlenmesi çok önemli bir ölçümdür. İşletmenizin büyüme yörüngesi hakkında değerli bilgiler sağlar.
MRR şu şekilde çalışır:
SaaS ürününüz için aylık abonelik olarak 250 ABD doları ücret aldığınızı varsayalım. Ocak ve Şubat aylarında iki ödeme yapan müşteriniz var ve ardından Mart ayında üçüncü bir müşteri eklendi.
Dolayısıyla, MRR şöyle olacaktır:
- Ocak: 250$ + 250$ = 500$
- Şubat: 250$ + 250$ = 500$
- Mart: 250 $ + 250 $ + 250 $ = 750 vb.
Bu nedenle, MRR yalnızca aylık aboneliklerden elde ettiğiniz geliri hesaba katar. Yani toplam işletme gelirinden farklıdır. Örneğin, kurulum veya danışmanlık gibi yinelenmeyen ücretli hizmetler de sunuyorsanız, bunu MRR'ye dahil etmeniz gerekmez.
MRR'nin amacı, genellikle aboneliklerden gelen öngörülebilir aylık gelir hakkında size adil bir fikir vermektir.
3. Yıllık Yinelenen Gelir (ARR)
Yıllık Yinelenen Geliri (ARR) hesaplamak oldukça basittir. MRR'yi 12 ile çarpmanız yeterlidir.
Böylece, ARR = MRR*12
Böylece ARR size yıllık geliriniz hakkında bir genel bakış sunar. Yıllık sözleşmelere odaklanan kurumsal bir SaaS şirketiyseniz, ARR tahmin amaçları için daha mantıklı olacaktır.
4. Hesap Başına Ortalama Gelir (ARPA)
ARPA, her bir müşterinizden veya kullanıcınızdan gelen ortalama bir gelirdir. Ayrıca Kullanıcı Başına Ortalama Gelir (ARPU) olarak da adlandırılır.
Bu metriği bir ay veya bir yıl için hesaplayabilirsiniz. İşte nasıl:
Bu, SaaS müşterilerinizin fiyatlandırma seçimlerini anlamak için yararlı bir ölçümdür. Özellikle bireysel kullanıcılar, ajanslar ve kuruluşlar için birden fazla abonelik planınız varsa.
Bu gibi durumlarda, geçen ay abone olan yeni kullanıcılar için aylık ARPA'yı hesaplamayı düşünün. Bu size işletmeniz için son fiyat trend çizgisini verir.
Aynı zamanda, bu metriği yıllık eğilim projeksiyonu için dönüştürmek istiyorsanız, MRR'yi Yıllık Yinelenen Gelir (ARR) ile değiştirmeniz yeterlidir.
Bu, aynı zamanda, düşük bilet boyutundaki kullanıcı grupları içinde plan yükseltme fırsatları hakkında size değerli bilgiler verecektir.
5. Müşteri Edinme Maliyeti (CAC)
Edinme Başına Maliyet (CPA) olarak da bilinen Müşteri Edinme Maliyeti (CAC) yeni bir müşteri edinmek için ne kadar harcadığınızdır. Bu satın alma maliyetleri, tüm pazarlama ve satışla ilgili giderleri içerir.
CAC'yi hesaplamanın basit bir yolu, belirli bir süre için tüm pazarlama ve satış maliyetlerini toplayıp bu süre içinde edinilen müşteri sayısına bölmektir.
Örneğin, Ocak ayı için satış ve pazarlama harcamalarınız sırasıyla 6000 ve 8000 dolardı.
Ve aynı ayda 10 yeni müşteri ekleyebilirsiniz.
Böylece,
Benzer şekilde, yıllık satış ve pazarlama maliyetlerini bir yılda edinilen toplam yeni müşterilere bölerek yıllık CAC'nizi elde edebilirsiniz.
6. CAC Geri Ödeme Süresi
CAC geri ödemesi, müşteri kazanımı için harcanan tutarı aşmak için geçen ay sayısıdır. Bazen CAC'yi Kurtarma Zamanı olarak da adlandırılır.
Bu ölçüm, SaaS işletmenizin sermaye verimliliğini anlamanıza yardımcı olur. Başka bir deyişle, kar etmeye başlamadan önce gereken sermaye yatırımı miktarını gösterir.
Böylece, geri ödeme süresi ne kadar kısa olursa, işletmeniz o kadar erken kar elde etmeye başlar.
CAC'nizin 1000$ ve müşteri başına MRR'nizin 100$ olduğunu varsayalım. Yani işletmeniz için CAC geri ödemesi = 1000$/100$ = 10 ay.
Bu, bir müşteriyi 10 aydan daha uzun süre elinde tutabiliyorsanız karlı olduğu anlamına gelir.
7. Müşteri Yaşam Boyu Değeri (CLV)
Bir müşterinin SaaS ürününüze ücretli bir abonelik başlattığı andan, aboneliği iptal edene kadar (umarım asla!), her kullanıcıdan elde edilen toplam gelir, Müşteri Yaşam Boyu Değeri (CLV) olarak adlandırılır.
Bu SaaS pazarlama metriği, bir müşterinin gelir akışınıza ne kadar ve ne kadar süreyle katkıda bulunduğunu size söyler.
İşte CLV'nin formülü:
300$'lık bir ARPA ve %15'lik müşteri kayıp oranı ile varsayımsal bir örnek alırsak, SaaS şirketiniz için CLV 2000$ olacaktır.
8. CLV : CAC Oranı
Müşteri Edinme Maliyeti (CAC) ve Müşteri Yaşam Boyu Değeri (CLV), ayrı ayrı ölçüldüğünde pek bir anlam ifade etmez. Ancak, CLV'nizi CAC'ye karşı ölçtüğünüzde, size karlılık hakkında daha iyi bir fikir verir.
Örneğin, CLV'niz 5000 ABD Doları ve CAC'niz 2500 ABD Dolarıdır.
Yani oran şöyle görünüyor: 5000 $ : 2500 $ = 2: 1.
Genel bir kural olarak, CLV'niz her zaman CAC'den daha büyük olmalıdır. Bu, müşteri kazanımı için harcadığınız miktarın kar getirdiği anlamına gelir.
İdeal olarak, SaaS kuruluşunuzun CLV'si , CAC'nin en az üç katı olmalıdır . Salesforce ve Constant Contact gibi en iyi SaaS oyuncularından bazıları, yaklaşık 5x'lik bir CLV / CAC oranına sahiptir.
9. Müşteri Kaybı
Müşteri Kayıp Oranı, bir ay, üç aylık dönem veya yıl gibi gözlem süresi boyunca aboneliklerini iptal eden veya yenilemeyen kullanıcıların yüzdesidir.
Daha yüksek bir kayıp oranı, gelir ve karlılık üzerinde doğrudan olumsuz bir etkiye sahip olduğundan, SaaS işletmeleri için çok önemli bir ölçümdür. Aynı zamanda, daha yüksek müşteri kaybına neden olan faktörlerin araştırılmasını da garanti eder .
Müşteri Kayıp Oranı formülü:
Bu nedenle, başlangıçta 200 müşteriniz varsa ve sürenin sonuna doğru 10 müşteri kaybederseniz, kayıp oranınız şöyle olur:
Peki kabul edilebilir kayıp oranı nedir?
Yukarıdaki %5'lik rakam yıllık kayıp oranı ise, sürekli olarak yeni müşteriler kazandığınız sürece endişelenmenize gerek yok. Uzmanların önerdiği gibi , SaaS alanında %5 ila %7'lik bir kayıp oranı kabul edilebilir .
Ancak, aylık kayıp %5 ise, öncelikli olarak ele almanız gereken bir zorluktur.
10. Gelir Kaybı
Müşteri kayıp oranını zaten takip ederken neden gelir kaybını izlemeniz gerektiğini merak ediyor musunuz?
Bunun nedeni, müşteri kayıp oranını bağımsız olarak ölçmek bazen biraz yanıltıcı olabilir.
Örneğin, her biri size ayda 200$ ödeyen 100 temel plan kullanıcınız ve ayda 1000$ ödeyen 100 premium kullanıcınız var. Böylece, aylık toplam geliriniz 120.000 ABD Doları tutarındadır.
Şimdi, yukarıdaki %5 müşteri kayıp oranı örneğini alırsak, aylık toplam 200 kullanıcıdan 10'u iptal edilecektir.
Tüm bu 10 kayıp müşteri temel plan kullanıcılarıysa, MRR'nizden 2000 $ kaybedersiniz. Ancak, hepsi premium kullanıcılarsa, ayda 10.000 ABD doları kaybedersiniz.
Şimdi her iki durumda da gelir kaybı oranı üzerindeki etkisini görelim.
Yani ilk durumda:
Ve ikinci durum için:
Bu nedenle, ikinci durum senaryosunda gelir üzerinde büyük bir etkisi vardır. Ancak bu sadece örnekleme amaçlıydı. Genellikle, gelir kaybı birden çok kullanıcı kategorisinden gelir.
11. MRR Büyüme Hızı
Adından da anlaşılacağı gibi, MRR Büyüme Hızı, MRR'nizin aydan aya nasıl büyüdüğünü gösterir. Büyümenin hızını gösterdiği için SaaS şirketleri için önemli bir büyüme metriğidir.
Ancak, bir SaaS girişiminin MRR büyüme oranını köklü bir işletmeyle karşılaştırdığımızda bu ölçüm biraz yanıltıcı olabilir.
Örneğin, bir SaaS girişiminin bu ayın sonuna kadar 10 ücretli kullanıcısı var ve sonraki ay 10 tane daha satın aldılar. Ve abonelik başına 100 dolardan, gelirleri bir ay içinde 1000 dolardan 2000 dolara fırladı. Bu %100 MRR büyüme oranı.
Şimdi, 100.000'den fazla kullanıcıya ve 10 milyon ABD Doları MRR'ye sahip bir SaaS şirketi için %100 MRR büyüme oranı elde etmek zor olabilir.
Bu nedenle, bu metriği hesaplarken yukarıdaki faktörleri göz önünde bulundurduğunuzdan emin olun.
12. SaaS Hızlı Oranı
Bir işletme sahibi olarak izlemeniz gereken birden fazla SaaS pazarlama metriği olmasına rağmen, bazı metrikler size büyüme yörüngesi hakkında hızlı bir fikir verebilir. SaaS Quick Ratio'nun kullanışlı olduğu yer burasıdır.
Ve Hızlı Oran formülü:
Aşağıdakiler gibi dinamik faktörleri hesaba katarak işinizin nasıl büyüdüğünü vurgular:
- Yeni MRR: Yeni müşteriler eklendikten sonra oluşturulan MRR
- Genişletme MRR: Mevcut kullanıcılardan ek gelir (ör. plan yükseltmeleri)
- Daralma MRR: Mevcut müşterilerden elde edilen gelirde azalma (örn.
- Gelir Kaybı: İptaller nedeniyle MRR kaybedildi
13. Tıklama Oranı (TO)
Tıklama Oranı (TO), aşağıdakileri tıklayan kişilerin yüzdesidir:
- Arama sonuçlarında bir bağlantı
- E-posta bağlantıları
- Ücretli reklamlar
- Sosyal medya reklamları
- Yerinde CTA'lar vb.
TO, oluşturduğu gösterimlere (veya görüntülemelere) kıyasla kullanıcıların içeriğinizi kaç kez tıkladığını karşılaştırarak hesaplanır.
TO, içerik başlığınızın, e-posta konunuzun, reklam metninizin, CTA'ların vb. hedef kitlenize hitap edip etmediğini size söyler.
TO'yu iyileştirmek ve SaaS web sitenizin SEO'sunu güçlendirmek için bazı hızlı ipuçları .
- Başlığı optimize edin: İçeriğiniz, açılış sayfalarınız, reklam kopyalarınız, e-posta konu satırlarınız vb. için ilgi çekici ve duygusal olarak tetikleyici bir başlık oluşturun.
- Arama amacına odaklanın: Kitlenizi, arama ihtiyaçlarını ve arama sorgularını anlayın.
- Anahtar kelime eşleme: Derinlemesine anahtar kelime araştırması yapın ve anahtar kelimeleri kullanıcılarınızın satın alma yolculuğuna göre haritalayın.
- Mobil için Optimize Etme: Google ziyaretlerinin %63'ü mobil cihazlardan geldiğinden sitenizin, açılış sayfalarınızın ve reklam kampanyalarınızın mobil cihazlar için optimize edildiğinden emin olun.
14. Pazarlama Nitelikli Lider (MQL)
Pazarlamada Nitelikli Müşteri Adayı (MQL), alıcı kişiliğinizle eşleşen ve ürününüze veya hizmetinize ilgi gösteren bir müşteri adayıdır.
SaaS MQL'ler genellikle kaynaklar, araçlar, şablonlar vb. gibi ücretsiz ürünler sunmak gibi içerik stratejileriyle edinilir . İdeal müşteri profilinize uyuyorlarsa, satış dönüşüm huninizde gezinmelerine yardımcı olmak için daha fazla beslenirler.
Ve bir kez satış yapmaya hazır olduklarında, satış ekibine aktarılırlar.
15. Satış Nitelikli Müşteri Adayı (SQL)
Basit bir ifadeyle, Sales Qualified Lead (SQL), SaaS ürününüze artan ilgiyi ifade eden potansiyel bir müşteri veya potansiyel müşteridir.
İlgi ve davranış düzeylerine göre pazarlama ekibi her müşteri adayına bir puan verir. Buna kurşun puanlama denir . Bu, satış ekibinin kimin daha nitelikli bir müşteri adayı olduğunu ve nereye daha fazla zaman ayırmaları gerektiğini bilmesine yardımcı olur.
Bir SaaS işletme sahibi olarak, MQL'nizi SQL'e oranınızı - SQL'e dönüşen MQL'leri de izlemelisiniz. Bu, lider yetiştirme uygulamalarınızda ince ayar yapmanız gereken alanları vurgulamanıza yardımcı olacaktır.
16. Ücretsiz Denemeler ve Demo İstekleri
Çoğu SaaS işletmesi, potansiyel müşterilere veya potansiyel müşterilere ücretsiz denemeler veya demolar sunar. Bu, potansiyel müşterilerinizle etkileşim kurmanıza ve satış dönüşüm huninizde tam olarak nereye uyduklarını bilmenize yardımcı olur.
Ürününüze veya hizmetinize biraz ilgi gösterdiğinin bir göstergesi olduğu için ücretsiz denemeye katılan müşteri adaylarını MQL olarak düşünebilirsiniz.
Öte yandan, bazı SaaS ürünleri, üzerlerinde ücretsiz deneme sunmak için çok karmaşık olabilir. Bu nedenle ücretsiz bir demo sunmak daha iyi sonuç verebilir. Burada, bir potansiyel müşteri demoyu izleme kararlılığını gösteriyorsa, onları bir SQL olarak düşünün.
17. Müşteri Oranına Yönelik Kurşun
Müşteriye yönlendirme oranı, genel web sitesi trafiğinden elde edilen dönüşümü ölçmeye kıyasla daha spesifik bir dönüşüm oranıdır. Bu SaaS pazarlama metriği, ödeme yapan müşterilere dönüştürülen potansiyel müşteri sayısını vurgular.
Müşteri kazanma oranı hedefinizin altındaysa, bu aşağıdakilerin bir göstergesidir:
- Kurşun kalitesi düşük veya
- Lider yetiştirmede bir boşluk var veya
- MQL'ler veya SQL'lerle ilgili bir sorun var veya
- Yukarıdaki faktörlerin kombinasyonu
18. Vazgeçme Oranı
Müşterilerin çevrimiçi satın alırken alışveriş sepetlerini terk etmesi gibi, SaaS müşterileri de ödeme işlemi sırasında vazgeçebilir. Yani gerçekleşmemiş bir satış olduğunu söyleyebiliriz.
Popüler bir e-ticaret metriği olmasına rağmen, SaaS sahibi olarak siz, ödemeden vazgeçme oranınızı da izlemelisiniz. Size yalnızca müşterilerin davranışları hakkında fikir vermekle kalmaz, aynı zamanda etkin bir vazgeçme e-posta kampanyasıyla yarıda bırakılan ödemeleri satışa dönüştürebilirsiniz.
Vazgeçme oranını şu şekilde hesaplayabilirsiniz:
Örneğin, 100 müşteri web sitenizde ödeme işlemini başlattı. Ancak sadece 25 sipariş tamamlandı. Yani, ödemeden vazgeçme oranınız:
Böylece sepetinizi terk etme oranınızı ölçebilirsiniz. Ve vazgeçme oranınızın arttığını tespit ederseniz, müşterilerin ödeme sürecini terk etme nedenlerini araştırabilir ve sorunları buna göre çözebilirsiniz.
19. Net Destekçi Puanı
Net Destekçi Puanı (NPS), müşteri veya müşteri memnuniyeti düzeyini bilmenize yardımcı olur. Kullanıcılarınıza sorduğunuz basit bir işlemdir:
"0 (hiç) ile 10 (kesinlikle) arasında bir ölçekte, [SaaS ürününüzü] bir arkadaşınıza veya meslektaşınıza önerme olasılığınız nedir?"
Derecelendirmelerine göre onları kötüleyenler, pasifler ve destekçiler gibi kategorilere ayırırsınız.
Doğru bir NPS hesaplamak için, destekleyicilerden kötüleyenlerin yüzdesini çıkarmanız gerekir ve net değeri bu şekilde elde edersiniz.
Dolayısıyla, %60 destekleyici ve %20 kötüleyen varsa, NPS'niz %40 olacaktır.
Daha yüksek bir NPS, kullanıcıların SaaS ürününüz hakkında olumlu bir ağızdan ağza mesaj yayma olasılığının daha yüksek olduğu anlamına gelir.
20. Ortalama İlk Müdahale Süresi
Ortalama İlk Müdahale Süresi bir müşteri hizmetleri metriğidir. Müşteriler sorgularını gönderdikten sonra destek ekibinizin yanıt vermesi için geçen süreyi belirtir.
Site Builder Report tarafından yapılan bir araştırma , SaaS şirketlerinin %21'inin müşteri sorularına bir saat içinde yanıt verdiğini ortaya koydu. Öte yandan, %12'sinin geri dönmesi bir günden fazla sürdü.
Müşterilerinizin beklemeyi sevmediğini söylemeye gerek yok. Aslında hiçbirimiz yapmıyoruz.
Bu nedenle, bu ölçüt üzerinde bir sekme tutmak, destek standartlarınızı ve dolayısıyla müşteri memnuniyetini yükseltmenize yardımcı olabilir.
21. Ortalama Çözünürlük Süresi
Ortalama Çözüm Süresi (ART), destek ekibinizin belirli bir süre içinde açık müşteri sorgularını (veya yükseltilmiş biletleri) çözmek için harcadığı ortalama süredir.
ART'yi haftalık, aylık, üç aylık vb. farklı zaman dilimleri için ölçebilirsiniz.
Bu süre, SaaS ürününüzün türüne ve müşteri sorunlarının karmaşıklığına bağlı olarak değişebilir. Ancak, süre ne kadar kısa olursa, müşteri hizmetleri verimliliğiniz o kadar iyi olur.
Ayrıca, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) yazılımınız, bireysel müşteri destek temsilcileri için size ayrıntılı raporlar da verebilir. Bu nedenle, birkaç temsilci standart süreden daha uzun sürüyorsa, ortalamayı düşürmeleri için onlara danışmanlık yapabilir ve onları eğitebilirsiniz.
SaaS Başarısına Giden Yolunuzu Takip Edin
Bu gönderiyi tamamlarken, bu KPI'ları ve metrikleri tek başına izlemenin sihir yaratmayacağını belirtmekte fayda var. Çünkü önemli olan bir veri hazinesine sahip olmak değil, fark yaratan verilerle ne yaptığınızdır.
Bu nedenle, başlamanız gereken ilk yer, SaaS işiniz için en önemli hedefleri bilmektir. Ardından, bu hedeflere ulaşmanıza yardımcı olacak metrikleri ve KPI'ları belirleyin.
İşletmeniz için temel SaaS metriklerini kavradıktan sonra, performansınızı değerlendirmek için bunları izlemeniz, analiz etmeniz ve yorumlamanız gerekir. Ve gerekirse stratejilerinizi buna göre değiştirmekten korkmayın.
Görüntü Kaynağı – Tomasz Tunguz