Aslında Bütçe Hesaplamanıza Yardımcı Olan Ücretsiz PPC Bütçe Hesaplayıcı (Sadece PPC İstatistikleri Değil)
Yayınlanan: 2019-12-16Bir PPC Bütçe Hesaplayıcı arıyorsanız, birçoğunun size olası satış sayısı, olası satış başına maliyet veya beklenen yatırım getirisi (ROI) gibi şeyler gösterdiğini fark etmiş olabilirsiniz, ancak genellikle zaten pazarlama bütçenizin ve TBM'nizin değerlerini bilin .
Aslında size ne kadar bütçe ayırmanız gerektiğini ve her bir tıklamanın ne kadara mal olacağını bekleyebileceğinizi söylemezler.
Belirli bir ayda kaç anlaşmayı kapatmak istediğinize ve yeni bir müşteri edinmek için arama ağı reklamlarına harcamak istediğiniz tutarı temel alarak bir reklam bütçesi ve tahmini TBM belirlemenize yardımcı olacak bir hesap makinesi oluşturduk ( hedef CAC veya kapalı anlaşma başına izin verilen maliyetiniz olarak da bilinir).
Ayrıca hesaplayıcımız, bir PPC kampanyasının aşağıdakiler gibi diğer önemli ölçümlerini bulmak için bilinen değerleri eklemenize izin verir:
- Aylık ihtiyaç duyacağınız web sitesi ziyaretçilerinin sayısı (tıklama sayısı)
- Aylık ihtiyaç duyacağınız olası satış sayısı
- Müşteri adayı başına maliyetiniz
- Reklam harcamalarından elde ettiğiniz gelir (ROAS)
Bu makale, hesap makinesinin nasıl kullanılacağını açıklayacak ve tıklama başına ödeme kampanyanıza nasıl uyduğunu görmek için her bir girdi ve çıktı hesaplamasının bir dökümünü sağlayacaktır.
Not: PPC Bütçe Hesaplayıcımızın kullanımı kolaydır ve içinde nasıl kullanılacağını açıklayan talimatlar vardır. Başlamak için bu bağlantıyı tıklayın , hesap makinesinin bir kopyasını alın ve ölçümlerinizi eklemeye başlamak için başka bir e-tabloya yapıştırın.
Pazarlama ekibinizin müşteri süreçlerini tek bir merkezi yere taşımaya hazır mısınız? Kaydolun ve uçtan uca pazarlama ajansı yönetimi yazılımımızı deneyin — 7 gün boyunca ücretsiz.
Toplam Bütçe, TBM ve TBM Hesaplama (Hedef CAC ve Aylık Kapanan Anlaşmalar Kullanılarak)
Toplam Bütçeyi Hesaplama
Hedef CAC (Müşteri Edinme Maliyeti), potansiyel bir müşteriyi kapatmak için ne kadar harcamak istediğinizdir. Örneğin, 500$'lık bir ürün satarsanız, o müşteriyi elde etmek için 200$ ödemeye hazır olabilirsiniz. Marjlarınıza ve müşteri yaşam boyu değerinize bağlı olarak hedef CAC'nizi girebilirsiniz.
Bütçenizi belirlemenin diğer yönü, ayda kaç anlaşma kapatmak istediğinize dair bir hedef bulmanızı gerektirir. Örneğin, her ay 2 yeni müşteri istediğinize karar verdiyseniz, 2 girersiniz.
Hesap makinemiz aşağıdaki hesaplamayı yapmak için bu girdileri kullanır:
Hedef CAC x Aylık Hedef Kapanan Anlaşmalar = Aylık Reklam Bütçesi |
Bu durumda, gereken toplam reklam bütçeniz 2 x 200$ = 400$ olacaktır.
Buradan, beklenen müşteri adayı başına maliyetinizi hesaplamak için bilinen diğer metrikleri girmeye başlayabilirsiniz.
Müşteri Adayı Başına Maliyeti Hesaplama
Aylık bütçenizi hesapladıktan sonra geriye doğru çalışarak yeni bir potansiyel müşteri elde etmek için harcamanız gereken miktarın üst sınırını hesaplayabilirsiniz.
CPL için hesaplama:
CPL = Toplam Reklam Bütçesi / Gerekli Aylık Olası Satışlar |
Bu noktada, toplam reklam bütçenizi bilirsiniz, ancak CPL'nizi belirlemeden önce, bütçeniz dahilinde hedefinize ulaşmak için ayda kaç potansiyel müşteriye ihtiyacınız olacağını bulmanız gerekir.
İhtiyaç duyulan aylık müşteri adayları için hesaplama:
İhtiyaç Duyulan Aylık Talepler = Aylık Kapanan Anlaşmaları Hedefle / Kapanan Anlaşmaya Yönelik Olasılık Yüzdesi |
Dolayısıyla, kapanış oranınız yaklaşık %10 ise, hesaplamanız şöyle olacaktır:
400 ABD Doları / %10 = Ayda 20 Müşteri Adayı Gerekli |
Artık CPL'nizi hesaplamak için ihtiyacınız olan metriklere sahip olacaksınız ve bu şuna benzer:
400 $ / 20 = 20 $ CPL |
Bu, bütçenizi en üst düzeye çıkarmak için 20 ABD dolarından fazla müşteri adayı ödemeniz gerektiği anlamına gelir. Hesap makinemiz ayrıca ortalama tıklama başına maliyetinizi hesaplamanıza da olanak tanır.
Tıklama Başına Maliyeti Hesaplama
Tıklama başına maliyetinizi bulmak için yapılan hesaplama:
TBM = Toplam Reklam Bütçesi / Gerekli Ziyaretçiler (Tıklamalar) |
Bunu bulmak için, yine de ihtiyacınız olan ziyaretçi veya tıklama sayısını bulmanız gerekir. Bunun için hesaplama:
Gerekli Ziyaretçiler (Tıklama Tahminleri) = İhtiyaç Duyulan Aylık Müşteri Sayısı / Ziyaretçinin Liderliğe Yönelik Dönüşüm Oranı |
Son hesaplamanızda, gerekli aylık potansiyel müşteri sayısını buldunuz ve girmeniz gereken kalan ölçüm, ziyaretçi dönüşüm oranınızdır. Tıklama oranını (TO) hesaplamaya benzer şekilde, bu, yalnızca web sitenize gelmekle kalmayıp aynı zamanda kendilerini potansiyel müşteri olarak nitelendiren (bir açılış sayfasında bir e-kitap indirerek, bir e-posta listesine kaydolarak vb.) insanların yüzdesidir.
Bu nedenle, web sitenizi ziyaret edenlerin %10'u tipik olarak potansiyel müşteri oluyorsa, hesaplamanız şu şekilde olacaktır:
%20 / %10 = 200 Ziyaretçi Gerekiyor (Tıklamalar) |
Artık TBM'nizi hesaplamak için ihtiyacınız olan metriklere sahip olacaksınız.
400/200 = $2 TBM |
Bu nedenle, bütçenizin kullanımını en üst düzeye çıkarmak için tıklama başına 2 dolardan fazla ödememeyi hedeflemelisiniz.
Yatırım Getirisinin Hesaplanması
Reklam harcamalarında YG'nizi bulmak için yapılan hesaplama:
Reklam Harcamalarında YG = Kapanan Anlaşmanın Bilinen Değeri / Hedef CAC |
Sade İngilizce'de, bu, bir satıştan ne kadar kazandığınızın, satışı elde etmek için ne kadar harcamak istediğinize bölünmesidir.
Yukarıdaki örneğe devam edersek, kapatılan bir anlaşmanın değerinin 500$ olduğunu biliyorsanız ve bir müşteri edinmek için 200$ harcamaya hazırsanız, YG'niz:
500 $ / 200 $ = 2,5 |
Aylık Gerekli Kapatılan Anlaşmaları Hesaplama (Bilinen Aylık Reklam Bütçesini ve TBM'yi Kullanarak)
Aylık reklam bütçenizi ve TBM'nizi bilinmediğinde hesaplamanıza yardımcı olan ilk hesaplayıcımıza ek olarak, kaç anlaşma yaptığınızı belirlemenize yardımcı olan bir hesap makinesi de (gördüğümüz diğerlerine benzer) ekledik. bütçenizin ve TBM'nizin bilindiği ayda kapanması muhtemeldir.
Artık ilk hesap makinesinin nasıl kullanılacağı konusunda size yol gösterdiğimize göre, ikinci hesap makinesiyle istediğiniz gibi oynayabilirsiniz. Bilinen metriklerinizi nereye girdiğinizi belirterek ve bilinmeyenler için size otomatik olarak hesaplamalar vererek aynı şekilde çalışır.
Çözüm
Müşterilerinizle doğru beklentiler belirlemenin ne kadar zor olabileceğini biliyoruz. Umarım, PPC Bütçe Hesaplayıcımız, PPC reklam kampanyalarınızın temel ölçümlerini hesaplamayı kolaylaştırır ve pazarlama stratejiniz için hedef hedeflerinizi daha iyi tahmin etmenize olanak tanır.
Pazarlama ekibinizin müşteri süreçlerini tek bir merkezi yere taşımaya hazır mısınız? Kaydolun ve uçtan uca pazarlama ajansı yönetim yazılımımızı deneyin - 7 gün boyunca ücretsiz.