Müşteri Edinme Maliyetini Azaltmak ve SaaS Dönüşümünü Artırmak İçin İpuçları

Yayınlanan: 2022-10-04

SaaS'ı diğer sektörlerden ayıran bir şey, müşteri kazanımına verilen önemdir. SaaS ürünleri genellikle abonelik tabanlı olduğundan, iyi müşteriler edinmek ve onları önemli bir süre elde tutmak SaaS işletmeleri için önemlidir. Bu tür işletmeler, yalnızca bir kerelik satın alma yoluyla değil, yinelenen abonelikler yoluyla para kazanır.

Ancak, her zaman bilinçli kararlar verdikleri ve alıcı yolculuğunun ve satış hattının birden çok aşamasından geçtikleri için SaaS müşterileri edinmek o kadar kolay değildir. The Marketing Blender web sitesinin araştırmasına göre, karar vericilerin %80'i şirket bilgilerini bir reklam yerine bir dizi makaleden almayı tercih ediyor.

Başarılı olmak için SaaS işletmelerinin, dönüşüm oranlarını aynı anda artırırken edinme maliyetlerini düşürmenin bir yolunu bulması gerekiyor. Bu gönderide, size SaaS müşteri Edinme maliyetini düşürmenin bazı yollarını vereceğiz.

İçindekiler

Müşteri Edinme Maliyeti Nedir?

Müşteri Edinme Maliyeti Formülü

Müşteri edinme maliyeti (CAC), bir şirketin yeni bir ödeme yapan müşteri elde etmek için harcadığı para miktarıdır.

Müşteri Edinme Maliyeti Formülü

Müşteri Edinme Maliyeti = Toplam Satış ve Pazarlama Giderleri / Yeni Müşteri Sayısı.

Belirli bir pazarlama kanalı için de hesaplanabilir. Örneğin, 20 ödeme yapan müşteri getiren Google reklamlarına 50000 Harcadıysanız,

Ücretli Arama Motoru reklamcılığı yoluyla CAC = ₹ 50.000/20 = 5000 CAC

Müşteri edinme giderleri, reklam harcamalarını, dış kaynaklı ajans ücretini/kurum içi uzmanların ücretlerini, pazarlama otomasyon araçlarının ücretlerini, vb. doğrudan olası satış yaratmaya ve müşteri katılımına yardımcı olan içerir.

Önerilen Okuma: Müşteri Edinimi için En İyi B2B SaaS Pazarlama Stratejileri

SaaS işi için SaaS Müşteri Edinme Maliyetini Düşürmenin Önemi

CAC kavramı önemlidir, çünkü yeni başlayanların yeni müşteriler kazanmak için ne kadar harcadıklarını takip etmelerine ve ölçmelerine ve bunu yaşam boyu değerleriyle (LTV) karşılaştırmasına olanak tanır.

Bir şirketin müşteri edinme maliyetleri, genel karlılığı üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir. Bir şirket, müşteri kazanmak için onlara satıştan kazandığından daha fazlasını harcıyorsa, sonunda iflas edecektir.

CAC'yi düşürmek, yatırım getirisini artırmanıza ve uzun vadeli büyüme sağlamanıza yardımcı olur. Ayrıca şirketin hissedarlarının ve yatırımcılarının güvenini artırır.

Bir SaaS şirketi, müşteri elde tutma oranını artırırken müşteri edinme maliyetini düşürürse, diğer büyüme girişimlerine yeniden yatırım yapmak ve ürünü geliştirmek için fare yarışında olmak yerine daha fazla parası olacaktır.

Müşteri Edinme Maliyetini Azaltmanın Yolları

Müşteri Edinme Maliyetini Azaltın

SaaS için CAC'yi düşürmek, sürekli izleme, analiz etme, doğaçlama ve test etme gerektiren zorlu bir görevdir. Bir SaaS şirketinin satın alma maliyetini düşürmesinin iki yolu vardır. Birincisi, olası satış yaratma maliyetini düşürmek ve daha fazla sayıda olası satış oluşturmak veya daha fazla satış ile dönüşüm oranlarını artırmaktır.

Potansiyel Müşteri Yaratma Maliyetlerini Düşürmek İçin İpuçları

Müşteri adayı maliyetini azaltmak, kişiselleştirilmiş veri odaklı bir yaklaşım gerektirir ve genellikle kısa vadelidir. Daha düşük reklam maliyetiyle daha fazla potansiyel müşteri yakalamanıza yardımcı olacak bazı ipuçları:

  • Birden Çok Pazarlama Kanalı Kullanın

SaaS ürünü için reklam yayınlamak söz konusu olduğunda, hedef pazar tek bir pazarlama kanalına hızla doygun hale gelebilir.

Örneğin, LinkedIn'de iş danışmanları için bir tahmine dayalı analiz aracının reklamını yapıyorsanız, niş bir SaaS ürünü olduğu için günde yalnızca belirli bir miktarda potansiyel müşteri oluşturabilirsiniz. Reklamın bütçesini artırmak ya alakasız olası satışlar getirecek ya da tıklama başına teklifi artıracaktır.

Bu nedenle, olası satış başına maliyetinizi (CPL) optimize etmek için kampanyaları birden çok kanalda yayınlamak önemlidir.

  • Yeniden Hedeflemeden Yararlanın
Yeniden Hedeflemeden Yararlanın

Yeniden hedefleme, müşteri edinme maliyetlerini düşürmenin ve kaybedilen potansiyel müşterileri müşteri dönüşüm hunisine geri getirmenin en etkili yöntemlerinden biridir. Daha iyi satış konuşması veya USP ile diğer kanallar aracılığıyla ziyaretçileri yeniden hedeflemek, uygun maliyetli kampanyalar yürütmenize yardımcı olur.

Önerilen Okuma: SaaS Şirketleri Ağızdan Ağıza Pazarlama ile Büyümeyi Nasıl Sağlayabilir?

  • Veriye Dayalı Yaklaşımı İzleyin

Müşteri edinme maliyetlerini düşürme söz konusu olduğunda, kişiselleştirilmiş ve veri odaklı bir yaklaşım başarının anahtarıdır. Kitlenizi segmentlere ayırmak ve hedeflemek için verileri kullanarak, hedef kitlenizde yankı uyandıracak ve daha düşük SaaS müşteri edinme maliyetiyle sonuçlanacak son derece kişiselleştirilmiş reklamlar oluşturabilirsiniz.

  • Kampanyaları Otomatikleştirin

Pazarlama kampanyalarınızı otomatikleştirerek manuel izleme, yeniden hedefleme veya reklam kampanyası optimizasyonu için harcanan zamanı ve insan gücünü azaltabilirsiniz.

  • Yönlendirme ve Ortaklık Programları

Son olarak, müşteri edinme maliyetlerini azaltmanın en etkili yollarından biri, bir tavsiye veya ortaklık programı uygulamaktır. Müşterileri veya bağlı kuruluşları yeni potansiyel müşteriler önermeye teşvik ederek, fazla nakit yakmadan satın alma oranınızı artırabilirsiniz.

  • Ücretsiz Deneme Sürtünmesini Azaltın

Ücretsiz denemenin amacı, kullanıcıların bir satın alma işlemi gerçekleştirmeden önce ürününüzün değerini deneyimlemelerini sağlamaktır. Ancak, e-posta doğrulaması ekleyerek, banka/kredi kartı ayrıntılarını sorarak vb. kullanıcıların ücretsiz denemeye kaydolmasını zorlaştırırsanız, ürününüzü asla deneyimleyemezler ve bir dönüşümü kaçırırsınız. Ücretsiz deneme sürümünü azaltmak için, kullanıcıların yalnızca birkaç tıklamayla ücretsiz denemeye kaydolmasına olanak tanıyan net ve özlü bir harekete geçirici mesajınız (CTA) olduğundan emin olun.

  • Potansiyel Müşteri Oluşturma Hunisini Optimize Edin

Web sitesinde potansiyel müşteri yakalama formları, takip e-postaları ve harekete geçirici mesajlar (düğmeler, açılır pencereler vb.) optimize edilerek dönüşüm oranı artırılabilir. A/B testi, şirketiniz için hangi formların, takip e-postalarının ve CTA'ların en iyi sonucu verdiğini belirlemenize yardımcı olabilir.

SaaS işletmeleri için olası satış üretimini bir dereceye kadar azaltmak mümkün olsa da, nihayetinde yalnızca bir dereceye kadar optimize edilebilir ve sonrasında durgunlaşır. Bu nedenle, maliyet düşürmenin diğer yarısına, yani dönüşüm oranını optimize etmeye odaklanmak önemlidir.

  • Artan Dönüşüm Oranları

Daha yüksek dönüşüm oranı, daha fazla potansiyel müşteriyi ödeme yapan müşterilere dönüştürebileceğiniz anlamına gelir. İşte dönüşüm oranını artırmak için bazı ipuçları.

  • Giden Pazarlamaya Bağımlılığı Azaltın

Outbound pazarlama yaklaşımı müşterilerinize ulaşmanızı sağlarken, Inbound pazarlama yaklaşımı müşterilerinizin size ulaşmasını sağlar. Giden pazarlamaya bir örnek, organik olası satıştan daha düşük dönüşüm oranlarına sahip reklam kampanyaları aracılığıyla oluşturulan olası satışlardır.

Daha etkili pazarlama stratejileri, organik sosyal medya promosyonu olacak ve SEO ve İçerik pazarlamasına odaklanacak. Daha yüksek katılım için ücretsiz araçlar, e-Kitaplar, veriler ve diğer kaynakları da sağlayabilirsiniz.

  • Kullanıcı Deneyimini Geliştirin

Bir kullanıcının SaaS web sitesi veya ürünüyle yaşadığı deneyim, bir anlaşma yapabilir veya bozabilir. Karşılaştığınız zorluk, dönüşüm huniniz boyunca müşteri olma yolunda etkileşim kuran ve onlara rehberlik eden sezgisel bir kullanıcı deneyimi (UX) tasarlamaktır.

  • Daha İyi Olasılık Etkileşimi

Onları ödeme yapan müşterilere dönüştürmek için potansiyel müşterilerinizle etkileşime devam etmek önemlidir. Müşteri adaylarınız markanızla ne kadar çok etkileşime girerse, sizden bir şey satın alma şansları o kadar artar. SaaS şirketleri, anketler, geri bildirim, sohbet robotları, e-postalar, SMS ve daha fazlası aracılığıyla müşterilerle etkileşim kurabilir.

  • Olumsuz Geri Bildirim ve İncelemeleri Ele Alın

SaaS markaları hakkında sosyal medya hesaplarında veya diğer platformlarda yapılan olumsuz yorumlar, alıcılar bir ürünü satın almadan önce her zaman iyi araştırma yaptıklarından, dönüşüm oranları üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Olumsuz geri bildirimleri ve incelemeleri ele almak ve ürün veya müşteri hizmetlerini doğaçlama yapmaya devam etmek çok önemlidir. Bu, uzun vadede SaaS müşteri edinme maliyetini düşürmeye yardımcı olur.

Önerilen Okuma: SaaS CRM: Bilmeniz Gereken Her Şey

  • Satış Hunisini Optimize Edin
yeni pazarlama satış hunisi

SaaS şirketi, potansiyel müşterileri satış hunisinden olabildiğince hızlı ve verimli bir şekilde geçirebilmelidir. Bunu yapmanın bir yolu, olası satışları puanlamak ve derecelendirmek için pazarlama otomasyon araçlarını kullanmaktır. Lider puanlama ve derecelendirme, satış ekiplerinin çabalarını en nitelikli potansiyel müşterilere odaklamasına, satış döngüsünü hızlandırmasına ve kapanış oranlarını iyileştirmesine yardımcı olur.

Satış hunisini optimize etmenin başka bir yolu, hunideki her aşama için hedeflenen içerik oluşturmaktır. Örneğin, bir ürünün en önemli 10 faydası hakkında bir blog yazısı farkındalık aşaması için uygun olurken, karar aşaması için bir vaka çalışması daha uygun olacaktır.

Techjockey Müşteri Edinme Maliyetinizi Düşürmeye Nasıl Yardımcı Olabilir?

Techjockey, işletme sahiplerinin ve karar vericilerin kuruluşları için doğru yazılımı seçmelerine yardımcı olan, iş yazılımları ve çözümleri için lider bir platformdur. Techjockey'nin web sitesi şu anda, çoğunluğu girişimci, üst düzey yönetici ve işletme sahibi olan ayda 4 Lakh'tan fazla ziyaretçiye sahip. Web sitesi, 400'den fazla kategoride listelenen 6000'den fazla yazılıma sahiptir.

Techjockey, SaaS ürününüzü çok sayıda potansiyel alıcıya görünür hale getirmenize yardımcı olur, marka imajınızı güçlendirir ve daha fazla potansiyel müşteri ve dönüşüm sağlar.

Techjockey, olası satış Başına Maliyetinizi (CPL) düşürmenize ve dönüşüm oranlarınızı optimize etmenize nasıl yardımcı olur.

  • Premium müşteri adayları için bir araya getirilen giden ve gelen pazarlama faaliyetlerinin mükemmel karışımı.
  • Müşterilere iş gereksinimlerine göre doğru yazılımı sunan ücretsiz danışmanlık hizmetleri.
  • İlgili potansiyel müşteriler için maksimum verimlilikle kampanyalar yürütmek için SaaS hakkında derin bir anlayışa sahip kurum içi uzmanlar.
  • Ürününüz için önceden planlanmış demo ile yalnızca gelişmiş potansiyel müşteriler elde edin

Çözüm

Müşteri edinme maliyetleri, SaaS işletmelerinin hayatta kalması için önemli bir belirleyici faktör olabilir. SaaS işletmelerinin, işletmelerinin yatırım getirisini artırmak için yeni müşteriler edinmenin maliyetini sürekli iyileştirmesi ve izlemesi önemlidir.

Kuruluşlar, genel CAC'yi azaltmak için hem kısa vadeli hedeflere hem de uzun vadeli hedeflere odaklanmalıdır.

İlgili Kategoriler: Saas Yedekleme Çözümü | Müşteri Katılım Yazılımı | Müşteri Deneyimi Yönetim Yazılımı

SSS

  1. SaaS işletmeleri müşteri edinme maliyetlerini nasıl azaltabilir?

    SaaS işletmeleri, dönüşüm oranlarını optimize ederek, potansiyel katılımlarını geliştirerek ve olumsuz geri bildirim ve incelemeleri ele alarak müşteri edinme maliyetlerini azaltabilir.

  2. SaaS İşletmeleri için ortalama müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir?

    SaaS işletmeleri için ortalama CAC, belirli sektöre, SaaS ürününün kapsamına ve rakiplerin pazarlama stratejisine bağlı olarak değişir. Müşterinin Yaşam Süresi Değeri (LTV) ile orantılı olarak hesaplandığında daha iyi temsil edilir. CAC'nin LTV'ye ortalama oranı 1: 3'tür.

  3. SaaS işletmeleri uzun vadede müşteri edinme maliyetlerini nasıl azaltabilir?

    SaaS için uzun vadede işletmeler müşteri edinme maliyetleri, gelen pazarlama stratejilerini geliştirmeye, satış hunisini optimize etmeye, otomasyondan yararlanmaya, kullanıcı deneyimini geliştirmeye yatırım yapabilir.

  4. SaaS şirketleri CAC'yi nasıl hesaplar?

    SaaS şirketinizin müşteri edinme maliyetlerini hesaplamak için belirli bir dönem için satış ve pazarlama giderlerinizi takip etmeniz ve bu rakamı o dönemde edindiğiniz müşteri sayısına bölmeniz gerekir. Standardizasyon için, CAC'yi istemcilerin LTV'sine oranla ifade edebilirsiniz.

  5. SaaS'ta CAC neden önemlidir?

    SaaS'ta müşteri edinme maliyeti (CAC) önemlidir çünkü yeni müşteriler edinmenin maliyetine ilişkin öngörüler sağlar. Bir SaaS şirketinin CAC'si çok yüksekse, satış ve pazarlama stratejisini yeniden değerlendirmesi gerekebilir. CAC'yi düşürmek, uzun vadeli büyüme için ürün ve müşteriyi elde tutmaya odaklanmalarına yardımcı olur.